حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

استراحتگاه‌های موقت در جاده‌های استان افزایش یابد

استراحتگاه‌های موقت در جاده‌های استان افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش استراحتگاه‌های موقت در ایام نوروز امسال باید در محورهای نهبندان به قاین و دیهوک به سمت راهور و طبس در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت روز یکشنبه در شورای راهبری تصادفات استان با بیان اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، گفت: باید شاهد تردد روان در محورهای مواصلاتی استان باشیم و هفته آینده ستاد تسهیل سفرهای نوروزی برگزار و وظایف دستگاه‌ها تعریف خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: افزایش استراحتگاه‌های موقت در ایام نوروز امسال باید در محورهای نهبندان به قاین و دیهوک به سمت راهور و طبس در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش تصادفات در استان باشیم.

قناعت بیان کرد: انتظار است تمام دستگاه‌های مرتبط در برگزاری طرح نوروزی بهتر از سال قبل همکاری و تعامل خوبی داشته باشند تا در نوروز سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان امسال با ایام نوروز و امکان افزایش ترددهای شبانه، تأکید کرد: در همین راستا باید دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی استان با خودروهای چراغ‌گردان در حاشیه جاده استقرار یابند که در ترددهای شبانه شاهد افزایش تصادفات نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی بر اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص ناپایداری جوی توسط صدا و سیما تأکید کرد و گفت: ۱۸ استراحتگاه‌های موقت سال گذشته با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با هماهنگی پلیس راه و راهداری در سطح استان فعال شود و تعداد آن نیز افزایش یابد چون هر چه تعداد این استراحتگاه‌های موقت بیشتر شود قطعاً شاهد کاهش تعداد تصادفات در سطح استان خواهیم بود.

قناعت یادآور شد: استان خراسان جنوبی سال گذشته در رتبه‌بندی که وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی اعلام کردند در همه شاخص‌ها رتبه‌های خوبی داشت اما متاسفانه رتبه استان در شاخص تصادفات مناسب نبود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با قدردانی از مردم ولایتمدار و انقلابی استان خراسان جنوبی که حماسه بزرگی را خلق کردند، اظهار کرد:  ۶۳.۸ درصد مردم بصیر و همیشه در صحنه استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

وی افزود: این مشارکت بالای مردم در شرایطی رقم خورد که از برخی مسائل داخلی گلایه‌مند هستند ضمن اینکه نظام سلطه و مستکبران نیز تمام ظرفیت خود را برای دلسرد کردن مردم گذاشتند تا پای صندوق رأی نیایند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجباری بودن انتخابات در کشورهای غربی و اینکه افراد در صورت عدم شرکت در انتخابات جریمه می‌شوند، گفت: اما شرکت در انتخابات و رای دادن در جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای اروپایی اختیاری و آزادانه است.

قناعت ادامه داد: امروز ایران اسلامی به الگویی برای کشورهای جهان اسلام و دنیا تبدیل شده و ملت ایران ۴۵ سال اثبات کردند که می‌توانند بدون زیرسلطه بودن و باج دادن به امریکا روی پای خود بیاستند و پیشرفت کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مردم با وجود بارش باران و برف و سرما و یخبندان پای صندوق رأی آمدند و خراسان جنوبی بعد از کهگیلویه و بویراحمد، رتبه دوم کشوری مشارکت در انتخابات را به دست آورد.

وی در پایان از همه گروه‌های سیاسی، ائمه جمعه و جماعات، فرهیختگان و گروه‌های مرجع تاثیرگذار و رسانه‌ها، دست‌اندرکاران اجرایی، هیات‌های نظارت، بازرسی انتخابات و عوامل انتظامی و امنیتی برای برگزاری انتخابات استان قدردانی کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از