حالت تاریک

انتقادازنقل و انتقالات فرهنگیان در خراسان جنوبی

انتقادازنقل و انتقالات فرهنگیان در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به کمبود معلم در استان، نقل و انتقالات فرهنگیان توازن نیروی انسانی را تحث تاثیر قرار داده است.

به گزارش خاورستان،سید علیرضا موسوی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور فرمانداران برگزار شد افزود: امسال هفت هزار و ۹۶۳ کلاس درس پیش بینی شده که ۹ هزار و ۲۰۲ همکار فرهنگی در بخش مدارس دولتی نیاز است اما در حال حاضر هشت هزار و ۱۱ نفر معلم داریم.

وی گفت: با درخواست انتقال برون استانی ۳۱۳ نفر هم موافقت شده که سامانه‌ای بوده و اگر در اختیار استان بود با یک چهارم بیشتر موافقت نمی‌شد لذا مراتب اعتراض به وزارتخانه منتقل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: اگرچه ۲۴۹ نفر هم از خارج استان وارد شدند اما توازن نیروی انسانی با این مسئله به هم ریخته است چون اکثر ورودی‌ها متقاضی کار در مرکز استان هستند و مناطق مرزی و محروم بدون نیرو می‌ماند.

وی گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش پایه‌های تحصیلی که قابل تجمیع هستند باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این باره گفت: با نقل و انتقال فرهنگیان مخالف هستیم و باید از انتقال نیرو به خارج از استان جلوگیری شود لذا این انتقاد باید به طور جدی در نامه مکتوب به وزیر آموزش و پرورش منتقل شود و به صورت حضوری هم پیگیری می‌کنیم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۹۵ هزار دانش آموز در مدارس استان ثبت‌نام کنند که ۱۷۷ هزار و ۶۰ نفر معادل ۹۳ درصد آمار موجود ثبت‌نام کنندگان است.

وی گفت: خراسان جنوبی رتبه سیزدهم در ثبت نام دانش آموزان را دارد و برای درصد باقیمانده باید مدیران مدارس تلاش کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۳۹۴ زن و پنج هزار و ۱۰۷ نفر مرد همکار فرهنگی داریم و ۴۰۲ آموزگار جدید امسال جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مقطع متوسطه هم ۱۸۵ دبیر جذب می‌شوند افزود: امسال هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش و پرورش استان بازنشسته خواهند شد که امید است با ورودی‌های جدید بتوانیم سال تحصیلی پیش رو را با کمترین مشکل شروع کنیم.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: ۱۷۴ هزار و ۲۰۹ نفر از دانش آموزان درخواست کتاب داده‌ و سه هزار نفر هنوز ثبت سفارش نکرده‌اند که انتظار می‌رود در فرصت باقیمانده اقدام کنند.

وی گفت: توزیع کتاب‌ها در سطح مدارس استان از ۱۸ شهریور ماه شروع شد و در کشور رتبه هفتم را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی جدید ۲۱ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی وارد مدارس می‌شوند که سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه‌های خوبی در سطح کشور شد که حاصل تلاش مدیران و دانش آموزان بوده است.

موسوی‌نژاد گفت: هشت مدال طلا، نقره و برنز در رشته های نانو،علوم تجربی و کامپیوتر از مهمترین موفقیت‌های سال تحصیلی گذشته بوده است.

وی افزود در زمینه مسابقات فرهنگی و هنری چهار رتبه اول، ۲۲ رتبه دوم و ۱۰ رتبه سوم و ۱۱ رتبه برگزیده و در بحث قرآن و عترت هم رتبه پنجم کشوری داشته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین با اشاره به تلاش نافرجام معاندان برای ایجاد و تداوم اغتشاش در کشور گفت: تدابیر لازم برای مدیریت اوضاع در مدارس اندیشیده شده است.

وی گفت: موردی از نشاط و شادی غیر مشروع در مدارس استان سال گذشته نداشتیم و امسال همزمان با آغاز دهه امامت حضرت ولی عصر (عج) موضوع شادی و نشاط بین دانش آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از