حالت تاریک
امام جمعه طبس:

باید موجی از فرهنگ ناب قرآن ایجاد کرد

باید موجی از فرهنگ ناب قرآن ایجاد کرد

امام جمعه طبس گفت: نهادها و رسانه‌های ملی افرادی که صاحب قلم و علم هستند باید فضای قرآنی را درون سازمانی کرده و موجی از فرهنگ ناب قرآنی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: اختتامیه دوره مقدماتی بزرگترین رویداد جهانی مسابقات قرآنی بسیج به‌عنوان «چلچراغ آیه‌ها» با همراهی حلقه‌های صالحین و بسیج مستضعفین در کشور و در طبس برگزار شد.

وی خاطرنشان‌ کرد: بعد از توهینی که دشمنان احمق به قرآن کریم کردند و امام خامنه‌ای نیز این توهین را محکوم کردند برنامه‌های فرهنگی قرآنی زیادی در سطح کشور به اجرا گذاشته شد.

با توهین دشمنان علاقه به قرآن کریم در جهان بی نظیر شد

امام جمعه طبس به این جمله امام سجاد علیه‌السلام مبنی بر «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء‌؛ خدا را شکر که دشمنان مارا احمق آفرید» اشاره‌ کرد و گفت: با توهین دشمنان، عشق و علاقه به قرآن کریم زائدالوصف شد و مردم اربعین امسال را با قرآن سپری کردند و محافل، همایش‌ها و تلاوت‌های زیبای قرآنی بسیاری در جهان روی داد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان‌کرد: در ایام تابستان برای اوقات فراغت برنامه‌های تربیتی از سوی نهادهای مختلف از جمله بسیج و حلقه‌های صالحین برنامه‌ریزی شد که این رویداد قرآنی با استقبال بسیار خوبی همراه با روخوانی، مفاهیم، صوت و لحن، اذان و چندین موضوع انجام شد که اختتامیه دوره مقدماتی بود.

وی بیان‌ کرد: اگر امروز جامعه ما طبق فرموده امام خامنه‌ای که جامعه قرآنی کمترین آسیب را دارد عمل کند امیدواریم در آینده شاهد رشد و تعالی ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه باشیم.

دوری از ناهنجاری اجتماعی با رسیدن به جامعه قرآنی

امام جمعه طبس ضمن تاکید بر این‌که جوانان ما زمانی که قرآن کریم را پیش و روی خود قرار می‌دهند از بسیاری از ناهنجاری‌ها نجات می‌یابند، افزود: همه ما باید سعی کنیم تا مفاهیم قرآنی در جامعه ترویج یابد تا با یک جامعه ایمانی و قرآنی از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی درامان بمانیم.

با عملی شدن مطالبه امام خامنه‌ای فاصله داریم

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان‌کرد: گام‌های مهمی در راستای مطالبه‌ی مهم امام خامنه‌ای در تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی صورت گرفته اما هنوز این‌که مساجد محور فعالیت‌های قرآنی موثر باشد فاصله داریم.

وی بیان‌ کرد: در خیلی از مساجد طرح تلاوت نور اجرا می‌شود که طی این طرح چند صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه و گاهی تفسیر تلاوت می‌شود و این مطالبه که امام خامنه‌ای فرمودند جامعه ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد خیلی کار شده است و امیدواریم این‌ها رونق و انگیزه پیدا کنند معلمان در مدارس و متولیان در جاهای مختلف تربیتی در کشور تلاش کنند تا این مطالبه مهم محقق شود.

امام جمعه طبس اظهار کرد: قرآن کریم خود را «نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ»، خود را تبیان و بیانگر همه چیز معرفی کرده است و هم چنین خداوند در قرآن كريم می‌فرمايد: (و لارطب و لايابس الا فی كتاب مبین، همه چيز را در قرآن آورده ايم). این قرآن از یک جامعیت و فراگیری برخوردار است و هرچه به آن روی می آوریم و در ارتباط‌های تازه با قرآن، چیزهای جدید دریافت کردیم.

حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: دریافت معارف جدید از قرآن همانند این است که هر بار که به دریا می‌رویم صدف و مروارید جدید نصیب ما می‌شود قرآن چنین وضعیتی دارد و این قرآن باید توسط مسئولان که متولی قرآن هستند در جامعه تبیین شود.

وی نقش تبلیغات را ارزنده دانست و افزود: به تعبیر عوام تبلیغات می‌تواند شب را روز جلوه داد از این رو زمانی که مفاهیم متعالی انسانی در قرآن کریم وجود دارد و همه‌ی زوایا و تمام زندگی انسان را قرآن بیان کرده و دین اسلام خاتم است و نیاز به پیامبر دیگری نیست باید به این قرآن، با جان و دل عمل کرد.

باید موجی از فرهنگ ناب قرآن ایجاد کرد

وی یادآورشد: قرآن کریم جامعیت دارد و نیاز است متولیان امر موضوع را در دستور کار قرار بدهند نهادها و رسانه‌های ملی افرادی که صاحب قلم و علم هستند باید این فضا را درون رسانه‌ای کنند و موجی از فرهنگ ناب قرآن ایجاد کنیم تا در دل همه جوانه بزند.

 

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از