حالت تاریک
مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی:

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای تقویت روحیه جهادگری

برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای تقویت روحیه جهادگری

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت این است تا کارکنان دستگاه های اجرایی بدانند که برای پیروزی در عرصه جنگ اقتصادی نیز باید جهادی کار کرد.

سهرابی مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت توسط این سازمان، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در سالهای گذشته اردوهای راهیان نور برگزار می شد و اقشار مختلف مردم از یادمان های دفاع مقدس در مناطق جنگی کشور بازدید کرده و با ایثار، از خودگذشتگی، رشادت و مقاومت های رزمندگان اسلام در جنگ نظامی آشنا می شدند.

وی افزود: اما با توجه به شرایط فعلی جامعه که عرصه؛ عرصه جنگ اقتصادی است، نیاز بود تا در حوزه این جنگ هم اقدامات و پیشرفت های محقق شده درعرصه اقتصادی برای امیدآفرینی در سطح جامعه تبیین شود و مردم از پیشرفت ها مطلع شوند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی گفت: بر همین اساس در سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی، اردوی تلفیقی راهیان نور و راهیان پیشرفت را برنامه ریزی و یک اردوی برون استانی و بازدید از واحدهای صنعتی استان های یزد و کردستان و همچنین مناطق عملیاتی را برگزار کردیم.

سهرابی اظهارکرد: در این اردوی یک هفته ای و برون استانی، که شامل یک تیم 25 نفره از معاونین و کارکنان تاثیرگذار حوزه دستگاه های اجرایی مختلف استان بود، ابتدا از واحد نوین سرام شهرستان طبس به عنوان یکی از واحدهای نمونه استان بازید شد.

وی بیان کرد: بعد از آن نیز با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی و سازمان بسیج مهندسین استان یزد، از دو واحد صنعتی برتر و نمونه اقتصادی کاشی و سرامیک و کارخانه نخریسی استان یزد بازید شد.

او ادامه داد: همچنین جلسه ای هم با مدیران شرکت شهرک های استان یزد انجام و اقدامات انجام شده در حوزه تعامل با واحدهای صنعتی بیان شد تا برای دستگاه های اجرایی این پیش زمینه ایجاد شود که برای توسعه اقتصادی و موفقیت و پیشرفت حوزه تولید، باید با سرمایه گذاران همکاری شود.

وی با اشاره به اینکه پس از بازدید از واحدهای نمونه صنعتی یزد نیز به کردستان رفتیم و از دو واحد نمونه دانش بنیان این استان  بازدید شد، گفت: در این استان نیز کارکنان دستگاه های اجرایی تجربه سرمایه گذاری بر روی صنایعی را مشاهده کردند که در عین اینکه حداقل حجم حمل و نقلی را داشتند، اما از گردش مالی بالایی برخوردار بودند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی عنوان کرد: بعد از بازدید از واحدهای دانش بنیان کردستان نیز، اردوی راهیان نور آغاز و به مدت دو روز، از یادمان های دفاع مقدس این استان بازدید شد.

وی تاکید کرد: برگزاری اردوی تلفیقی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برای اولین بار در استان اتفاق افتاد و در واقع تاکنون هم خراسان جنوبی  جزو معدود استان هایی است که این اردو را برگزار کرده است.

سهرابی تصریح کرد: هدفگذاری که در این اردو انجام شد، این بود که کارکنان دستگاه های اجرایی بدانند که همانطور که همدلی و کار جهادی؛ در عرصه جنگ نظامی ما را به پیروزی رساند، در عرصه جنگ اقتصادی نیز باید جهادی کار کرد و نهایت تعامل و همکاری را با سرمایه گذاران داشت، همانطور که در جنگ نظامی رشادت و شهادت داشتیم، در جنگ اقتصادی هم باید رشادت و روحیه جهادگری داشته باشیم.

او یادآور شد: با توجه به اینکه این برنامه بازخورد خوبی داشت، مقرر شد تا تداوم داشته باشد که در این خصوص برنامه ریزی شده است تا با همکاری استانداری، در نیمه دوم امسال از استان های نمونه صنعتی و معدنی از جمله صنایع نمونه خراسان رضوی و کرمان هم بازدید شود.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از