حالت تاریک

برگزاری اردوی آموزشی طرح‌یاس ویژه مددجویان خراسان‌جنوبی

برگزاری اردوی آموزشی طرح‌یاس ویژه  مددجویان خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: اردوی آموزشی و فرهنگی طرح یاس با حضور ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت در مجتمع فرهنگی تربیتی یادگاران امام(ره) خراسان‌جنوبی به مدت ۲ روز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، محمد عرب در مراسم اختتامیه این اردوی آموزشی و فرهنگی،گفت:اردوی طرح یاس(یاران آسیب‌ستیز) با همکاری هلال احمر استان به مدت ۲ روز با حضور ۲۰۰ نفر از دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد استان در مجتمع فرهنگی تربیتی یادگاران امام(ره) برگزار شد.

وی با بیان این این که از ابتدای اجرای این طرح ۳۰۳ نفر از آموزش‌های این طرح بهره‌مند شدند افزود: کارگاه‌های آموزشی امداد و نجات، کمک‌های اولیه و داوطلبانه و سبک زندگی شاد، مقابله با بحران و آموزش‌های معارفی از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی این اردو بوده است و مددجویان شرکت‌کننده در این دوره آموزشی پس از آموزش‌های لازم گواهی دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه طرح ملی یاس به منظور توانمندسازی و ارتقای اجتماعی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت با همکاری هلال احمر استان اجرا می شود،بیان کرد: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی در جهت امدادگری به خود و دیگران در هنگام بحران‌ها و بلایای طبیعی است.

به گفته عرب دختران خانواده‌های تحت حمایت با آموزش امدادگری و مدیریت بحران، می‌توانند علاوه بر تقویت حس ارزشمندی اجتماعی، برای کمک در بحران‌ها موثر واقع شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از