حالت تاریک
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند:

برگزاری 41 برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند

برگزاری 41 برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند از اجرای ۴۱ برنامه در هفته فرهنگ این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» حسین فرزانه پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های هفته فرهنگ دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: با توجه به جایگاه ممتاز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در رونق بخشی از فضاهای علمی و نقش تاثیر گذار آن در تقویت هویت ملی و دینی دانشجویان و به منظور انسجام بخشی به فعالیت هایی که به وسیله دانشگاهیان ساماندهی و در سطح دانشگاه اجرا میشود، معاونت فرهنگی‌ و اجتماعی دانشگاه بیرجند از سال ۱۳۹۸ اقدام به طراحی ساختار هفته فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کرد.

وی افزود: این طرح به منظور حفظ ارتباط دانشجویان با دانشگاه و افزایش روحیه امید و خود باوری اجرا می شود .

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: دانشجو به عنوان قشر فرهیخته و آینده ساز جامعه، رسالت های مهم و اساسی را برعهده دارد و بر همین اساس هم باید این قشر همواره مورد توجه جدی جامعه و مسئولین باشد.

فرزانه پور ادامه داد: به طور کلی دو مسئولیت عمده متوجه دانشجویان است که این مسئولیت ها شامل مجاهدت و تلاش علمی و پژوهشی در عرصه دانشگاه و تولید علم و همچنین حضور در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و پیشگامی در مسیر ارمان های جامعه و انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری ( مدظله) نیز به این دو مسئولیت اشاره داشته و می فرمایند که: « نسل جوان و دانشجو در قبال انقلاب دو مسئولیت اختصاصی به دوش میکشد ، نخست پیشرو ، پیشگام و راه گشا بودن و آنگاه ، تامین نیاز های علمی و به خود کفایی رساندن جامعه».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به اجرای ۴۱ عنوان برنامه به مناسبت هفته فرهنگ این دانشگاه، گفت: از جمله برنامه های محوری در این هفته می توان به نشست صمیمانه دانشجویان با هیئت رئیسه دانشگاه در ۱۵ آذرماه، برگزاری چهارمین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی، تدوین سومین کتاب همایش ملی فرهنگ دانشگاهی، برگزاری نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان استان (افتتاحیه یکشنبه ۱۹ آذر)، برگزاری نمایشگاه استانی روایت پیشرفت با همکاری شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان (اوایل دی ماه) و برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان فرهنگی دانشگاه و مراسم اختتامیه هفته فرهنگ (۲۲ آذر ماه) اشاره کرد.

وی عنوان کرد: از جمله برنامه های کانون های فرهنگی و مذهبی دانشگاه به مناسبت این هفته، اجرای موسیقی زنده برای تزریق روحیه نشاط و امید افرینی به دانشجویان، مراسم شبی با هنر با عنوان شهر اشوب با رویکرد جمع اوری کمک های خیر خواهانه برای دانشجویان نیازمند، برگزاری مسابقات فرهنگی- ورزشی متنوع، اکران فیلم های سینمایی اجتماعی و فرهنگی، رادیو فرهنگ ، برگزاری دورهمی های دانشجویی شعر و داستان ، اردوی بیرجند گردی، سلسله نشست های تخصصی فکری نو با موضوع کار افرینی ، نشست با کار افرینان و مدیران شرکت های دانش بنیان برتر استان ، تولید کتاب های صوتی توسط کانون کتاب، مسابقه کتابخوانی افرینش های هنری در قران کریم و ... خواهد بود.

فرزانه پور با اشاره به اینکه خوابگاه ها نیز مراکز بسیار مهمی برای فعالیت های فرهنگی هستند، گفت: از جمله برنامه های شورای فرهنگی خوابگاه ها برای این هفته نیز می توان به برگزاری جشنواره غذا ، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی ، برگزاری سلسله جلسات قرانی و سایر فعالیت های تبیینی و معرفتی اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: انجمن های علمی دانشگاه نیز که از بخش های مهم حوزه معاونت فرهنگی هستند به عنوان بازوهای پرتوان گروه های اموزشی شناخته میشوند و میتوانند مواردی که در کلاس های درسی به علت کمبود وقت به درستی تبیین نمیشود را پوشش دهند و اطلاعات دانشجویان در این زمینه را تکمیل کنند.

او با بیان اینکه تشکل های اسلامی و سیاسی  نیز در هفته فرهنگ دانشگاه برنامه هایی را اجرا خواهند کرد، گفت: این تشکل ها یکی دیگر از بخش های مهم حوزه معاونت فرهنگی هستند که در طول سال فعالیت های قابل توجهی انجام داده اند، به طور مثال؛ در جریان رویداد ها و اغتشاشاتی که در سال گذشته رخ داد ، کرسی های ازاد اندیشی توسط این تشکل ها برگزار شد که در این خصوص دانشگاه بیرجند در بین دانشگاه های کشور مقام هفتم را کسب کرد.

 فرزانه پور افزود : یکی دیگر از فعالیت های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برگزاری همایش های ملی در حوزه قران پژوهی از جمله؛ همایش ملی اعجاز علمی در قران کریم ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه های استان خراسان جنوبی و همایش ملی اعجاز علمی در قران کریم ویژه دانشجویان دانشگاه های خراسان جنوبی و دانشجویان سراسر کشور بوده است.

 

انتهای خبر/8

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از