حالت تاریک
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی:

تاثیرپذیری از استکبار جهانی از عوامل وحدت‌گریزی است

تاثیرپذیری از استکبار جهانی از عوامل وحدت‌گریزی است

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی گفت: تاثیرپذیری از تحریک و فریب تبلیغات دشمنان و استکبار جهانی از عوامل وحدت‌گریزی برخی از علمای اهل سنت و شیعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی صبح دوشنبه در دیدار علمای اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت هفته وحدت به تشریح عوامل وحدت‌گریزی در بین برخی از علمای اهل سنت و شیعه پرداخت و گفت: داشتن اندیشه تکفیری از جمله دلیل وحدت‌گریزی است و متاسفانه برخی مسلمانان دچار اندیشه تکفیری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ترس و نگرانی از تحمیل مذهب مقابل به هم مذهبان خود از دیگر دلایل وحدت‌گریزی در جامعه است، افزود: در حالی که انتخاب مذهب باید عالمانه باشد و مقام معظم رهبری معتقدند باید حوزه‌های علمیه مشترک بین شیعه و سنی ایجاد شود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه تأثیرپذیری از تحریک و فریب تبلیغات دشمنان جهانی از دیگر دلایل وحدت‌گریزی است، ادامه داد: این موضوعات سبب شده گاهی در کشور موجی راه بیفتد و سبب ایجاد اختلاف بین دو مذهب شود.

زمانی در ادامه عامل دیگر وحدت‌گریزی را اعتقاد به کثرت افتراقات و اختلافات بین دو مذهب عنوان کرد و گفت: بین مذهب شیعه و سنی اشتراکات زیادی از جمله قرآن، سنت نبوی، اصول فقه، تفاسیر، احادیث و مسائل فقهی وجود دارد لذا ایجاد وحدت حق است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اطلاعات غلط پیروان مذاهب و اعتماد به نقل قول‌های ضد یکدیگر هم از دلایل وحدت‌گریزی علما و روحانیون شیعه و سنی است در حالی که باید کتاب‌های یکدیگر را بیشتر مطالعه کنند.

زمانی تصریح کرد: همچنین بدبینی و نسبت عناد و لجاجت به پیروان دیگر مذهب دادن، جاه‌طلبی و جلب حمایت مالی متعصبان هم مذهب و تعریف غلط از تقریب از دیگر دلایل وحدت‌گریزی است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه خراسان جنوبی از استان‌هایی است که وحدت اهل سنت و شیعه در آن پررنگ‌تر از سایر استان‌هاست، بیان کرد: اگر برخی مولوی‌های اهل تسنن یا روحانیون تشیع وحدت گریز هستند باید این افراد مدیریت شوند و در جلسات دوستانه موانع و مشکلات رفع شود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از