حالت تاریک
مردم خراسان‌جنوبی تاکید کردند؛

قلب تپنده سلامت بیرجند نیازمند حمایت مسئولان

قلب تپنده سلامت بیرجند نیازمند حمایت مسئولان

نماینده‌های مختلف کارگری در حضور مدیرکل درمان مستقیم تأمین اجتماعی کشور بر بقای بیمارستان شهید رحیمی بیرجند و تقویت بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام (میلاد) تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، در جلسه‌ای با حضور نماینده‌های مختلف کارگری و مدیرکل درمان مستقیم تأمین اجتماعی کشور ،هاشمی نماینده مجلس و طالبی معاون استاندار خراسان جنوبی بر بقای بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، تقویت بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه‌السلام ‎(میلاد) تاکید شد.

مرادی به نمایندگی از مردم با اشاره به این که خراسان‌جنوبی‌ها بیشترین همکاری را با نظام داشته‌اند گفت: ارائه امکانات رفاهی و درمانی به این مردم مهمترین وظیفه مسئولان است.

به گفته وی تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی نارضایتی بین مردم به وجود آورده است این بیمارستان در یک زمین موقوفه احداث و راه‌اندازی شد و زمین کنار آن هم از باغچه به درمانی تغییر کاربری داده شد.

وی ادامه داد:موقعیت قرارگیری این بیمارستان در قلب شهر و دسترسی آسان مردم از امتیارات این بیمارستان است و از مسئولان می‌خواهیم با توجه به محرومیت منطقه، پراکندگی جمعیت ،۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان این حداقل خواسته مردم را به گوش مسئولان برسانند.

وی تصریح کرد: این حداقل امکانات درمانی است که مردم این منطقه درخواست دارند بیمارستان میلاد توان بالایی دارد اما با توجه به قرارگیری در حاشیه شهر نمی‌تواند در زمان طلایی بیمار را به سایر مراکز درمانی منتقل کند و هزینه‌های رفت و آمد به بیمارستان میلاد با توجه به موقعیت قرارگیری آن و درآمد پایین کارگران زیاد است.

یک بیمارستان جوابگو نیست

صلاحی فعال فرهنگی اجتماعی نیز گفت:استان به لحاظ بنیه مالی جزو استان‌های کم‌برخوردار است و با تعطیلی بیمارستان شهید رحیمی و ادغام در میلاد مشکلاتی برای مردم به خصوص کارگران به وجود آمد.

به گفته وی هر چند باید قدردان مسئولان باشیم که زمینه ملکی شدن بیمارستان میلاد را فراهم کردند اما در استانی که ۴هزار و ۵۰۰ کارگر در معادن آن فعال هستند یک بیمارستان جوابگوی نیاز موجود نیست و چرخه در صورتی کامل می‌شود که هر دو بیمارستان فعال باشند.

به گفته وی اگر بررسی انجام شود به لحاظ حجم مراجعات کارگری اگر صبح به بیمارستان میلاد مراجعه کند تا بعدازظهر نمی‌تواند نوبت بگیرد و انتظار ویژه داشتیم در استان کم برخوردار مثل خراسان‌جنوبی اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد:حجم کارمندان بیمارستان میلاد که الان اتفاق افتاده و کارمندان بیمارستان شهید رحیمی با توجه به سابقه بالاتر بسیاری از مسئولیت‌ها را گرفتند و نارضایتی‌هایی را در بین کارکنان به وجود آورده امیدواریم با همت مسئولان این حجم نارضایتی‌ها کاهش یابد.

 وی تصریح کرد:این دو بیمارستان برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی کم هم است چه برسد به این که با هم ادغام هم شوند و همه به سمت یک بیمارستان هدایت شوند.

وی به این نکته اشاره کرد که مردم خراسان‌جنوبی خیلی نجیب هستند و انتطار دارند که مسئولان هم از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به آن‌ها فروگذار نکنند.

حسن‌پور فعال اجتماعی و رسانه نیز گفت:با توجه به جمعیت بالای تحت حمایت تامین اجتماعی در استان یک بیمارستان جوابگوی نیاز آن‌ها نیست و با توجه به این که بانوان مراجعات بیشتری داشتند دسترسی به بیمارستان میلاد برای آن‌ها سخت‌تر شده است.

وی پیشنهاد داد با توجه به این که در شرق کشور بیمارستان تخصصی زنان و زایمان نداریم می توان بیمارستان شهید رحیمی را تغییر هویت داد به بیمارستان زنان و زایمان داد یا این که بیمارستان را تخصصی ENT کنید عمل‌های لیزیک سود دارد عمل‌های گوش و حلق برای تامین اجتماعی درآمدزا است و سود به نفع تامین اجتماعی خواهد رفت و مشکلات اجتماعی ایجاد نخواهدشد.

حفظ بیمارستان شهید رحیمی 

قادری دبیر اجرایی خانه‌ کارگر بیرجند هم با تاکید بر حفظ بیمارستان شهید رحیمی بیرجند گفت: با توجه به بعد مسافت بیرجند با مرکز کشور و محرومیت واین که بسیاری از مراکز استان‌ها دو بیمارستان ملکی دارند حذف یک بیمارستان در این شهر توجیه ندارد.

به گفته وی هم چنین اگر تعداد مراجعات به بیمارستان شهید رحیمی مورد بررسی قرار گیرد ضرورت حفظ آن بیشتر احساس می شود.

وی افزود: اگر هم قرار است این بیمارستان حذف شود حداقل به مرکز تخصصی تبدیل شود تا آن کاربری بیمارستانی آن حفظ گردد.

افروز نماینده کسبه هم با اشاره به موقعیت جغرافیایی بیمارستان شهید رحیمی و دسترسی راحت بیمه شدگان تامین اجتماعي گفت: بیمار از هر نقطه شهر بیرجند با اتوبوس به این بیمارستان مراجعه می کرد اما تردد به معصومیه سخت است.

ارتقای بیمارستان میلاد

علیزاده رئیس انجمن صنفی‌کارگران ساختمانی بیرجند هم با اشاره به تلاش‌هایی که برای ملکی شدن بیمارستان میلاد انجام شده گفت: این که این بیمارستان را محکوم به این کنیم که در حاشیه شهر است منطقی نیست و وظیفه شهرداری است که سرویس ایاب و ذهاب را تأمین کند چون در شهر قرار دارد خدمات ارائه کند.

وی ادامه داد: بیمارستان میلاد مجهز به دستگاه‌های به روز است و از مسئولان درخواست داریم که این بیمارستان که الان ملکی شده و امکانات بسیار خوبی دارد به همین حالت باقی بماند و بیمارستان شهید رحیمی هم به وضعیت قبلی برگردد و زمین اشاره شده به آن الحاق شود و طرح توسعه و استانداردسازی آن انجام شود.

وی تاکید کرد:تمام تلاش همه ما باید این باشد که بیمارستان شهید رحیمی سر جای خود بماند و مطالبه به حق این باشد که این بیمارستان باقی بماند و توسعه یابد.

سید حسن هاشمی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به این که ۵۱ درصد جمعیت استان را کارگران تشکیل می‌دهند گفت: با توجه به مشکلات معیشتی کارگران تامین امکانات درمانی برای آن‌ها مهم‌ترین وظیفه مسئولان است.

وی با تاکید براینکه تمام توانمان را برای حفظ بیمارستان شهید رحیمی به کار می‌گیریم افزود: زمین مجاور آن الحاق خواهد یافت و طرح توسعه آن صورت خواهد پذیرفت.

به گفته وی از ظرفیت دانشگاه‌ها هم برای جذب متخصص با اولویت تامین اجتماعی استفاده خواهد شد.

وی با تاکید این که مهمترین مشکل بیمارستان میلاد نبود پزشک متخصص است افزود : ابقای بیمارستان شهید رحیمی توسط مسئولان کشوری انجام شود قول می‌دهم که پزشک متخصص برای بیمارستان میلاد را تامین کنیم تا ضریب اشغال آن به ۱۰۰ درصد برسد و ضریب اشغال بیمارستان شهید رحیمی هم افزایش یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از