حالت تاریک

تجهیزات آموزشی به مدارس خراسان‌جنوبی ارسال شد

تجهیزات آموزشی به مدارس خراسان‌جنوبی ارسال شد

کاروان تجهیزات آموزشی، پرورشی و ورزشی همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانس وزیر آموزش و پرورش به مدارس و هنرستان‌های خراسان جنوبی اعزام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مراسم ارسال تجهیزات آموزشی و هنرستانی روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در این مراسم گفت: کاروان تجهیزات شامل میز، صندلی، نیمکت، تجهیزات سرمایشی و گرماشی، وسایل ورزشی و بهداشتی است که ارزش ریالی آن ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و با ۳۵ دستگاه خودرو با عنوان «هدیه شهید به دانش آموزان» به اقصی نقاط استان ارسال شد.

 رخسارپور با بیان اینکه تمامی نیازهای آموزشی و پرورشی در حوزه تجهیزات احصا و خریداری شده است افزود: طبق سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش باید به سمت احداث مجتمع‌های آموزشی حرکت کنیم از همین رو در یک سال گذشته نقشه‌های ساخت چهار مجتمع آموزشی در خراسان جنوبی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه نخستین مجتمع آموزشی استان در بیرجند احداث می‌شود اظهار کرد: این پروژه با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود و نماد نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: دولت و نظام همواره بر عدالت آموزشی تاکید دارد و امسال با شعار «برای ایران، برای مدرسه» همه افراد جامعه، ادارات و نهادها باید برای کمک به آموزش و پرورش تلاش کنند.

وی سرانه فضای آموزشی در استان خراسان جنوبی را ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ مدرسه نیمه تمام از سال گذشته تاکنون به بهره برداری رسیده است و ۴۳ پروژه شامل ۱۱۲ کلاس درس نیز مهر امسال افتتاح خواهد شد.

رخسارپور بیان کرد: در برخی از نقاط استان فضای ورزشی کمبود داریم و ساخت سالن‌ در اولویت است اما باید با کاهش بخشی نگری از فضاهای همجوار مدرسه نیز برای استفاده عموم بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به مدرسه سازی، تجهیزات و احداث فضاهای ورزشی توجه ویژه داشته است گفت: اگر مدارس در هر جای استان مشکلات تجهیزاتی دارند بخصوص در زمینه گرمایش و سرمایش باید منعکس شود تا دانش آموزان بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان هزینه شده است.منبع؛ ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از