حالت تاریک

تحقق شعارسال با مشارکت مردم و افزایش تولید

تحقق شعارسال با مشارکت مردم و افزایش تولید

امام جمعه نهبندان گفت:در تحقق شعار سال در کنار توجه به مردم تولید هم باید در جامعه افزایش یابد یعنی توجه دولت وحاکمیت به تولید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد نجمی‌پور در گفتکو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»، با اشاره به نام‌گذاری هوشمندانه امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، گفت:در رابطه با شعار سال یکی از مسائل مهمی که در این رابطه مقام معظم رهبری مطرح کردند مشارکت مردم است.

به گفته وی در سال‌های گذشته هم کلید واژه‌هایی مثل جهش و تولید و مشارکت و مردم داشتنداما سه واژه اول جهش، تولید و مشارکت به شرط پای کار آمدن مردم بود.

امام جمعه نهبندان ادامه داد:یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی مردم هستند هر وقت مردم پای کار بودند موفقیت‌های بسیاری را توانستیم کسب کنیم یعنی رکن اصلی انقلاب اسلامی یکی رهبری است یکی ارزش‌ها یکی هم مردم است مردمی بودن بسیار مهم است.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور در پیام رهبری مسئله مردم را مقام معظم رهبری تبیین کردند و تاکید کردند مردم نگفتند سرمایه گذار،دولت، جناح، حزب، شرکت خصوصی یا عمومی لذا از این مسئله‌ای که مقام معظم رهبری در مورد توجه به مردم گفتند مشخص است نکته بسیار اساسی است که درمشارکت مردم در تولید و اقتصاد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

به گفته وی در این موضوع چند نکته اساسی را باید مورد توجه قرار داد مشارکت مردم در تولید و اقتصاد می تواند اراده جدی تولید کند و مردم حمایت واقعی مردم از تولید با دغدغه خرید کالای ایرانی، قناعت و امید داشته باشند.

وی به این نکته هم اشاره کرد که تولید جنس بی کیفیت، تعطیلی کارگاه خرد، رقابت نداشتن مولدها، بی اعتباری برند ایرانی وخیلی از برندهای ایران را به نام خارجی در بازار عرضه می‌کنند اسراف و مصرف گرایی و میدان ندادن به جوانان از موانع شعار سال است که باید نگاه ویژه‌تری به این مسئله شود. 

وی ادامه داد: بنیان جمهوری اسلامی در بیان امامین انقلاب مردم هستند لذا مشارکت چه اجتماعی، چه سیاسی،فرهنگی و‌اقتصادی مردم هستند یعنی در هر کاری که بخواهیم موفقیتی حاصل شود حضور مردم بسیار تاثیرگذار است. 

وی تصریح کرد: در واژه جمهوری‌اسلامی جمهور همان مردم هستند در مسئله انتخابات، فرهنگ، سیاست نقش مردم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد لذا دو مسیر خرد و کلان را با یکدیگر طی بکنیم تا موفقیتی حاصل شود یکی تولید و هم توجه عموم مسئولین و نخبگان به مردم کشور است.

وی ادامه داد:نمونه اقداماتی که دولت انجام داده قانون تسهیل مجوزها که بخشی از آن در مجلس یازدهم تصویب شد اما ریسک‌های دیگر هم وجود دارد ثبات نداشتن در اقتصاد کشور که به مردم بسیار فشار می‌آید از گرانی‌هایی که وجود دارد نیاز است هم دولت و هم قوه مقننه و هم قوه قضاییه اقدام لازم را انجام دهند.

امام جمعه نهبندان تاکید کرد: توجه به مشارکت مردم ملزوماتی دارد که فراتر از اقتصاد است مسئله دیگری که می‌توان مطرح کرد جدای از اهمیتی که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی اشاره کردند مسئله شعار سال خیلی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد در کنار توجه به مردم تولید هم باید در جامعه افزایش یابد یعنی توجه دولت وحاکمیت به تولید بسیارمورد توجه قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: در موضوعاتی نظیر انتخابات، راهپیمایی اقتصاد و فرهنگ اگر مردم پای کار بیایند و دولت را کمک کنند موفقیت حاصل می‌شود.

به گفته وی در تجربه خصوصی سازی در دهه‌های گذشته ضعف‌هایی وجود داشت که مردم خیلی پای اقتصاد نیامدند که کمک کنند، دولت می‌تواند به جای نگاه توسعه محور نگاه درآمدی به امر خصوصی‌سازی داشته باشد تا بهره‌وری بیشتر شود و افزایش سود بیشتر شود و در نتیجه تولید در کشور بیشتر می‌شود .

به گفته وی فهم درست از مسئله مردم را رسانه‌ها خیلی کمک کنند یعنی تبیین کنند نگاه معناداری که امامین انقلاب راجع به توجه به مسئله مردم دارند مشارکت مردم در همه حوزه‌ها این‌ها موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مسئله انتخابات سال گذشته تصمیم بسیار خوبی که مردم گرفتند و‌خیلی از آن حواشی که نسبت به نظام و انقلاب بود با حضور مردم برطرف شد.

وی تاکید کرد: این مردم که پای کار نظام و‌انقلاب هستند و توجه به مسئله انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌کنند باید مورد توجه از ناحیه حاکمیت قرار گیرند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از