باکهای گازوئیلی که پر نشد؛
تداوم مشکل سوخت کامیونداران خراسان جنوبی
سهمیه سوخت فعالان حوزه بار در اردیبهشت ماه هم مشابه ماه قبل کاهش شدیدی داشت و این مشکل که بنا به گفته مسئولان استانی مربوط به سیستم مرکز است هم چنان گریبان گیر این قشر زحمتکش است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، هفته گذشته در گزارشی با تیتر «گلایه کامیونداران بیرجندی از کاهش سهمیه سوخت» فعالان این بخش از کاهش سهمیه سوخت خودرویشان در فروردینماه گلایه کردند که دلیل آن هم ثبت نشدن کارکرد آنها توسط متولیان در مرکز بود و باید از طرف مسئولان کشوری رفع میشد اما در تماسی که به تازگی برخی از رانندگان فعال در این حوزه با خبرنگار ما داشتند مشخص شد که سهمیهها در اردیبهشت ماه هم اصلاح نشده و مشابه ماه گذشته است که این موضوع در روند فعالیت آنها تاثیر منفی میگذارد و مجبورند به دلیل کاهش سهمیه سوخت کمتر کار کنند.
یکی از رانندهها با گلایه از این وضعیت گفت: افزون بر این که کارتهای سوخت شارژ نشد سوختیگیری در جایگاههای سوخت هم سه مرحلهای شده است که زمانبر است.
در پاسخ به گلایههای مطرح شده محمدرضا عابدانی مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه خراسانجنوبی گفت: همانطور که در گزارش قبلی هم اشاره شد به استناد مصوبه ۱۳۷۳۱۹/ت۵۱۵۱۲ ه مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ هیئت محترم وزیران شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران پس از دریافت اطلاعات پیمایش و تردد خودرو نسبت به اعمال شارژ کارت سوخت ناوگان دیزلی اقدام میکند بنابراین بر اساس روال معمول و اجرایی ۱۰ سال گذشته به استناد پیمایش احصاء شده توسط متولیان (سازمان راهداری و حمل و نقلگجاده ای و سازمان شهرداری دهیاری ها کشور) نسبت به شارژ کارت این ناوگان اقدام شده است. وی تاکید کرد:لذا با توجه به نقش این شرکت در فرآیند شارژ که صرفا «واریز کننده» است و هرگونه موضوعی مبنی بر کسر و یا کاهش سهمیه از طریق متولیان استانی و کشوری این ناوگان (سازمان های یاد شده) پیگیری گردد.
به گفته وی با این وجود شرکت نفت به طور قطع برای رفع مشکل رانندگان که کاستی و نواقص توسط سازمانهای متولی آنها بوده ساز و کاری را طراحی کرده که آنها بدون سوخت نمانند.
وی در خصوص دلایل سه مرحلهای کردن سوختگیری نیز گفت: در راستای مدیریت مصرف و افزایش زمان خدماتدهی مجاری عرضه و کنترل مصارف واقعی رکه این قسمت کنترل مصارف واقعی از همه مهمتر است این اقدام صورت گرفت.