حالت تاریک
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

ترویج فرهنگ شهادت سبب امید‌آفرینی در جامعه می‌شود

ترویج فرهنگ شهادت سبب امید‌آفرینی در جامعه می‌شود

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ترویج فرهنگ شهادت سبب ایجاد امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سردار حسین یوسفی عصر چهارشنبه در کار گروه زیر ساخت و خدمات جهادی کنگره ملی ۲هزار شهید استان گفت: اولین کنگره ۲هزار شهید استان سال ۱۳۹۷ برگزار شد و از یک سال قبل هم کار تجزیه و تحلیل کنگره قبل شروع شد تا نواقص موجود در آن رفع شود.

به گفته وی اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار و ۱۳ سیاست کلی در این خصوص تصویب شد.

وی با اشاره به این که پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی باید با نام و یاد شهدای استان بهره برداری شوند، خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده هنوز شهدای شاخص خراسان جنوبی نتوانسته‌ایم به خوبی معرفی کنیم لذا با کارهای که باید انجام دهیم مانند با نصب المان‌ها و نامگذاری خیابان‌ها اقدامات مناسبی در این خصوص باید انجام شود.

وی ادامه داد: کارگروه‌ها و کمیته‌های کنگره با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هم دیگر باید برنامه‌های مورد نیاز را برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت اجرا کنند تا با استفاده از ترویج فرهنگ شهادت امیدآفرینی در اتفاق بیفتد.

یوسفی با بیان این که ستاد کنگره شهدای استان به عنوان ستاد دائمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، تصریح کرد: جمعیت خادمین شهدا هم در مکان‌های مختلف و در فضای باز برنامه‌های خود را در این خصوص برگزار می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان گفت: به همه کارگروه‌ها و کمیته‌ها از قبل اعلام کرده‌ایم که تا ۱۵ اسفند ماه برنامه‌های خود را به ما اعلام کنند تا در جلسه ستاد اجرایی منابع مالی آنها تأمین شود.

وی اظهار کرد: شهدای شاخص هر شهرستان را به تفکیک در حال شناسایی هستیم تا کارهای شاخصی در قالب دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در خصوص هر شهید انجام شود.

به گفته وی در قالب کمیته خدمات درمانی کنگره باید نقاط ضعف در این حوزه شناسایی و به خوبی رفع شوند.

یوسفی بیان کرد: در طراحی نام هر شهر از ظرفیت کنگره ۲هزار شهید باید به خوبی بهره گرفته شود.

 المان ویژه شهدا در شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در قالب برنامه های کنگره ۲هزار شهید استان، در هر شهر یک المان ویژه شهدا ایجاد شود. 

علیرضا عباس‌زاده در ادامه افزود:  تکمیل المان‌ها و گلزارهای شهدا در قالب برنامه‌های این کنگره باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: از یک درصد بودجه ترویج ایثار و شهادت دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای برنامه‌های کنگره بهره گرفته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲هزار شهید استان باید ۲هزار نماد برای خراسان جنوبی باشند و در این راستا کارهای ویژه‌ای علاوه بر برنامه‌های گروه‌های جهادی در استان باید اجرا شود.

عباس‌زاده تاکید کرد: آرم کنگره ۲هزار شهید استان از ابتدای سال آینده باید در سر برگ نامه‌های اداری نوشته شود.

به گفته وی افتتاح پروژه‌های شاخص منتهی به زمان برگزاری کنگره شهدای استان هم باید پیش‌بینی شوند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از