حالت تاریک
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

تفکر بسیج الگوی جهانیان است

تفکر بسیج الگوی جهانیان است

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: امروز تفکر بسیجی به الگویی برای جهانیان تبدیل شده و این شجره طیبه با قاطیت در مقابل آسیبها و انحرافات می ایستد.

سردار محمدرضا مهدوی به خبرنگار خاورستان گفت: شاید آن روزی که امام بزرگوار در سال ۵۷ با طرح ریزی سپاه و بعد از آن مجموعه مردمی بسیج برای ما درک این موضوع سخت بود اما هر چه به جلو آمدیم و بیشتر به آن توجه کردیم تاثیرات آن را بیشتر مشاهده کردیم نسخه‌ای که امروز باعث شده نه تنها لایحه ای از استقامت و مقاومت در کشور خود ما بلکه در منطقه درست کند.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: نسخه‌ای که امروز هم آزادی خواهان و هم افرادی که در پی آزادی از استعمار و‌استکبار جهانی هستند آن نسخه را در دست گرفته به عنوان الگو انتخاب کردند و جز این راهی نبود.

سردار مهدوی افزود:استکبار به دین زدایی کمر بسته بود و در مقابل دین در پی به دست آوردن همه منافع خودش در خاورمیانه و ایران بود اما امروز مشاهده می کنید چه وضعیتی دارند.

او‌ با طرح این سئوال‌ها که امروز انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده تفکرش از کجا نشات گرفته است افزود: این که دشمن در همه عرصه‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم وادار به عقب نشینی و شکست می‌کند جزو این الگو که شما عزیزان و بسیج ایران کار کردید و کشورهای آزادی خواه از آن بهره بردند.

وی ادامه داد: ۴۵ سال است در عرصه بسیج در پايگاه‌ها مقاومت و حوزه‌ها مشکلات بسیاری مرتفع شد و خودباوری و اتکا به مردم و دخیل کردن مردم در همه عرصه‌ها از دفاعی وامنیتی گرفته تا سازندگی به موفقیت خواهد انجامید همان طور که مقام معظم رهبر‌ی بر مردمی سازی اقتصاد تاکید دارند چرا که هر جا به مردم اعتماد کردیم موفق شدیم و هر جا که مردم را نادیده گرفتیم متاسفانه مشکلات بسیاری را متحمل شدیم

سردار مهدوی با اشاره به این که کشورهای به دنبال رهایی از استعمار بسیج را به عنوان نسخه‌ای آزادی بخش سرلوحه خود قرار دادند افزود: آن چه در سوریه، عراق ، یمن و الان غزه مشاهده می‌کنید همین موضوع است.

به گفته وی حماس با بهره‌گیری از تفکر بسیجی به رژیم صیهونیست که در ذهن ما شکست ناپذیر و مجهز به مدرن‌ترین سیست‌های دفاعی و حمل است و حتی فکر تجاوز و ضربه زدن هم به رژیم صیهونیست دور از دسترس بود را در عملیات طوفان‌الاقصی شکست می‌دهد و حتی برخی فرماندهان نظامی پر ادعای این رژیم را اسیر می کند.

وی با تاکید بر این که نباید از باور بسیجی دور شویم افزود: در بخش فرهنگی هم باید با کمک بسیج بر مشکلات موجود چیره شویم.

به گفته سردار مهدوی اگر معتقدیم در جهاد تبیین باید روشنگری خوبی داشته باشیم‌ مسیر بسیج است چرا که مي‌تواند مشکلات را احصا کند و‌ چاره کار برای رفع این مشکلات داشته باشد در سایر زمینه‌ها هم می‌توان با تکیه بر بسیج به موفقیت رسید.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال در دو بحث «امید» و «جهاد تبیین» تأکید داشتند، بیان داشت: اگر «جهاد تبیین» را دنبال کنیم امیدآفرینی ایجاد می‌شود که از سال گذشته با اعزام دانشجویان به اردوی راهیان پیشرفت برای بازدید از پالایشگاه‌های جنوب کشور این کار را آغاز کردیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ضمن گلایه از کم‌کاری‌ها در خصوص تبیین پیشرفت‌های نظام و آشنایی قشر جوان با این دستاوردها گفت: در سطح سپاه و بسیج استان در حوزه مهندسی و محرومیت‌زدایی آورده‌های برای استان داشتیم.

سردار مهدوی افزود: در یک سال گذشته با وجود ماشین‌های مهندسی که در اختیار داشتیم و می‌توانستیم خدمات‌دهی داشته باشیم سه دستگاه بوده که با پیگیری‌هایی انجام گرفته امروز ظرف یک سال بالغ بر ۳۰ دستگاه مهندسی وارد استان شده تا در شهرستان‌های مختلف در عرصه محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی از آن‌ها بهره بگیریم.

وی به طرح تربیت ۷۰۰ هزار بسیجی حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء توسط سپاه پاسدارای در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: سهمیه استان ۱۰ هزار بسیجی بود که تاکنون ۱۷ هزار و۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و این مهم یک اقدام فرهنگی بزرگ است.

وی به خدمات‌رسانی گروه جهادی «الکفیل» در بیرجند اشاره کرد و افزود: در این گروه جهادی ۱۰۰ پزشک به مدت ۶ روز از غرب کشور به شرق کشور آمده بودند و بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی به مردم خدمات ارائه می‌دادند که در این حرکت جهادی به ۲ هزار و ۲۷۵ نفر خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه دادند که این مهم نشان از روحیه و تفکر بسیجی حاکم در ایران اسلامی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از