حالت تاریک
فرماندار درمیان عنوان کرد:

توسعه کارخانه قندقهستان پیگیری می‌شود

توسعه کارخانه قندقهستان پیگیری می‌شود

فرماندار شهرستان درمیان گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل بوده که امروز شاهد بازگشت کارخانه قند قهستان به خط تولید و چرخه اقتصادی هستیم.

به گزارش  خبرنگارپایگاه تحلیلی خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی فرجامی‌فرد، افزود: پشت این اتفاق مهم حمایت مسئولین شهرستان، استاندار و توجه ویژه رئیس‌جمهور نهفته است، چرا که برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه صدها ساعت جلسه و تعداد کثیری بازدید میدانی انجام شده و خیلی‌ها معتقد بودند که این کار نشدنی است.

وی، با اشاره به بروزرسانی خطوط تولید و انجام تعمیرات لازم در بنا و تأسیسات این کارخانه، تصریح کرد: تأمین مواد اولیه شکر و تعویض پروانه به تولید شکر سفید از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته می‌باشد؛ راه‌اندازی خطوط تولید صنایع وابسته و کسب جواز برگزاری آزمون برای جذب نیروی انسانی جهت اشتغال‌زایی نیز در دستور کار بوده و به همت مسئولین پیگیری می‌شود.

فرجامی، در خصوص ظرفیت‌های خوب شهرستان درمیان، گفت: امروز تعداد گلخانه‌های شهرستان به دوازده واحد افزایش یافته و در حوزه مرمت قنات ۹۳ رشته احیا شده است، در حوزه صمت نیز پیشرفت‌های چشم‌گیری ازجمله رونق صنعت آجر و بتن حاصل شده و در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی اتفاقات خوبی رقم خورده است؛ هم‌اکنون یازده طرح به ازرش ۶۷ میلیارد تومان در دست اجرا می‌باشد که نیازمند توجه ویژه است. توسعه نیازمند توجه مسئولین مدیرعامل شرکت قند قهستان، در این مراسم گفت: این واحد تولیدی در سال هزار و سیصد و سی هشت به منظور رشد اقتصادی منطقه بنا شد و در سال هزار و سیصد و چهل با ظرفیت مصرف پانصد تن چغندرقند در روز فعالیت خود را آغاز کرد.

عظیمی، با اشاره به عدم مدیریت صحیح کارخانه، افزود: متأسفانه در سال ۱۳۹۲ شاهد تعطیلی کامل این واحد تولیدی بودیم که باعث ایجاد گلایه‌مندی بین اقشار مردم شد، اما امروز بعد از یک دهه مطالبه مردمی و پیگیری مسئولین شاهد راه‌اندازی مجدد آن با ظرفیت مصرف بیش از هزار تن چغندرقند و تصفیه حدود دویست تن شکر خام هستیم.

وی، با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید با محوریت تصفیه شکر خام و صادرات شکر سفید به صورت عبور موقت در دست پیگیری است، گفت: این امر نیازمند توجه مسئولین در تأمین مواد اولیه شکر خام می‌باشد؛ راه‌اندازی مجدد این کارخانه برای حدود دویست نفر اشتغال‌ زایی کرده که توسعه آن با به کارگیری ظرفیت کشاورزی منطقه و ایجاد خط تولید صنایع وابسته، زمینه اشتغال سه هزار نفر فراهم خواهدشد.

عظیمی، ادامه داد: تبدیل شرکت قند قهستان به مجتمع کشت و صنعت و ایجاد مزرعه تولید برق خورشیدی از راهکارهای توسعه بوده و توجه به زمینه خوب تجارت در نزدیکی به کشور افغانستان و ایجاد مهاجرت معکوس در راستای راه‌ اندازی بازارچه مبادلات تجاری در کنار کارخانه که درحال انجام است نیازمند کمک مسئولان است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از