حالت تاریک
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اعلام کرد:

ثبت‌نام ۸ هزار زائر اربعین از خراسان‌جنوبی

ثبت‌نام ۸ هزار زائر اربعین از خراسان‌جنوبی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از آغاز نام‌نویسی زائران اربعین تاکنون ۸ هزار نفر در استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

حسین دستگردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» از ثبت‌نام ۸ هزار زائر خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۷ هزار و ۳۰۰ نفر برای خروج از ایران مرز مهران و ۷۰۰ نفر نیز مرزهای دیگر اعم از چذابه، خسروی، شلمچه و باشماق را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: در سامانه سماح حدود ۵ هزار و ۳۰۰ نفر وسیله نقلیه شخصی، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اتوبوس و مابقی سایر وسایل نقلیه هوایی و زمینی را برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین ثبت کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تأکید کرد: زائران ثبت‌نام در این سامانه را به روزهای پایانی موکول نکنند چون به دلیل حجم بالای افرادی ثبت‌نام در روزهای آخر امکان اینکه سامانه دچار اختلال شود وجود دارد.

دستگردی متذکر شد: زائرانی که به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت نمی‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی از ثبت نام خود اطمینان حاصل کنند.

وی به همراه داشتن گذرنامه معتبر حداقل شش ماه از زمان حرکت و ثبت‌نام در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir را لازمه حرکت به سمت مرزها برای ورود به کشور عراق ذکر کرد و ادامه داد: امکان آغاز سفر برای زائران از ۱۶ مرداد ماه جاری فراهم شده و تا روز اربعین یعنی چهارم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با تأکید بر کوتاه کردن سفر توسط زائران اربعین، افزود: متوسط ماندگاری زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین یک هفته است اما در سامانه سماح فرصت دو هفته‌ای برای رفت و برگشت داده شده است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از