حالت تاریک
دبیر اجرایی جشنواره ملی زرشک :

جرقه امید زرشک‌کاران خاموش نشود

جرقه امید زرشک‌کاران خاموش نشود

دبیر اجرایی جشنواره ملی زرشک گفت:  جرقه امیدی که در بین زرشک کاران به دنبال برگزاری جشنواره ملی زرشک در دو سال گذشته ایجاد شده نباید خاموش شود.

به گزارش خاورستان، غلام حسین حسینی در جلسه میز توسعه صادرات زرشک استان با اشاره به قدمت ۲۵۰ ساله زرشک استان گفت:سومین روز جشنواره ملی زرشک به اتاق بازرگانی تعلق گرفته و با برگزاری این جشنواره سطح توقعات از دست اندرکاران بالا رفته است و جرقه امیدی هم در دل کشاورزان زده شده که نباید خاموش شود.

وی تاکید کرد: هویت محصول زرشک متعلق به خراسان جنوبی است اگر عقب نشینی کنیم این هویت از ما گرفته خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ما باید از داده‌های خودمان دفاع کنیم، افزود: جشنواره می‌تواند به رونق بازار زرشک کمک کند و سال گذشته هم کمترین دستاورد جشنواره افزایش قیمت زرشک در بازار بود.

حسینی ادامه داد:بخش خصوصی امسال با نگاه ویژه ای به جشنواره زرشک ورود پیدا کرده و می‌خواهد ریل گذاری دو سه ساله ای برای حل مشکلات حوزه زرشک داشته باشد.

وی به تعیین قیمت مناسب برای زرشک اشاره و افزود:نگاه ها نباید به بخش دولتی این‌گونه باشد که تمام مشکلات ما را مرتفع کند بلکه دولت نقش تسهیل گری و اعطای تسهیلات را دارد.

وی ادامه داد:این که نتوانیم محصولات خودمان را بفروشیم و در استان نگاه‌های بخش دولتی مثبت و همراه است که باید از این فرصت استفاده کنیم. 

حسینی هم چنین با بیان اینکه زیبنده نیست برند زعفران ما را دیگران تصاحب کنند و ما فقط نظاره گر باشیم، گفت:راه اندازی گمرک تخصصی زرشک با تامین برخی زیرساخت‌ها در استان باید پیگیری شود. 

وی با بیان اینکه تنها با نشستن و جلسه گرفتن کاری انجام نمی شود باید با صاحبان شرکت‌ها و برندهای مطرح جلساتی برگزار کنیم، افزود:حضور در نمایشگاه های بزرگ مواد غذایی جهان و منطقه برای معرفی زرشک دارای اهمیت است 

وی خواستار کاربردی و هدفمند کردن جلسات برگزار شده در حوزه زرشک شد و از آمادگی کامل اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان برای حل مشکلات حوزه زرشک استان خبر داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از