حالت تاریک
گامی دیگر از دولت سیزدهم در خودکفایی تولیدمرغ؛

جوجه‌ریزی در خراسان‌جنوبی ۲۷ میلیونی شد

جوجه‌ریزی در خراسان‌جنوبی ۲۷ میلیونی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان جوجه‌ریزی امسال واحدهای مرغداری استان به ۲۷ میلیون قطعه رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، امنیت غذایی به عنوان یکی از مسائل پایه کشور از جمله دغدغه‌های جدی حاکمیت و شهروندان است که تولید مرغ استاندارد و بومی ایران می‌تواند به‌ عنوان کلید خودکفایی، تکمیل زنجیره تولید و کاهش خروج ارز از کشور نقش‌آفرین باشد.

یکی از مواردی که کمک بسیاری به تأمین منابع غذایی در کشورها می‌کند صنعت طیور بوده که برای تهیه مواد پروتئینی نیاز است تا این صنعت توسعه و گسترش قابل‌توجهی داشته باشد.

خراسان جنوبی با ۶۲۲ واحد مرغداری و ظرفیت تولید ۱۱ میلیون ۱۲۴ هزار و ۹۸۱ قطعه یکی از قطب‌های تولید صنعت طیور شرق کشور است. در دست احداث بودن ۵۱ واحد مرغداری دیگر و فعال شدن ۵۷ واحد مرغداری غیرفعال به چرخه تولید در دولت سیزدهم این استان را به سوی خودکفایی در تولید گوشت مرغ برده است.

استحصال روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی روز گذشته در کارگروه تنظیم بازار گفت: وضعیت جوجه‌ریزی استان در دی ماه نشان می‌دهد که بیش از تعهد یعنی سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه‌ جوجه‌ریزی انجام شده است و شاهد تحقق بالاتر از تعهد با همت مرغداران و واحدهای تولیدی مرغ گوشتی هستیم.

مهدی جعفری ابراز امیدواری کرد که این روند تولید در ماه‌های آینده منتهی به انتهای سال نیز استمرار یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و سال جدید همچنین ماه مبارک رمضان در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان و تعهدی که برای تامین مرغ گرم استان‌های همجوار داریم، تدارک مناسبی را انجام دهیم.

جعفری با اشاره به استحصال روزانه ۱۰۰ تن مرغ در استان گفت: ۵۰ درصد این مقدار در بازار استان توزیع و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید و تامین مرغ برای استان مشکلی نداریم اما برای نگهداری مرغ مازاد در ماه‌های آتی باید چاره‌اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم استان ۸۲۵ هزار ریال است که نسبت به استان‌های همجوار واقعا پایین است.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی ۲۷ میلیون قطعه در واحدهای مرغداری خراسان جنوبی از ابتدای امسال گفت: این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیون قطعه بوده و در سال جاری جوجه‌ریزی پنج میلیون قطعه افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر تولید مرغ و کاهش قیمت در راه است

معاون استاندار خراسان جنوبی هم در این کارگروه اظهار داشت: ماه گذشته رکورد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان با تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در چهار دهه گذشته شکسته شد.

جواد اشرفی ادامه داد: با این شرایط در ماه‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر تولید مرغ و کاهش قیمت آن در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در تامین گوشت مرغ و قرمز استان مشکلی نداریم بیان کرد: برنامه‌ریزی در این کارگروه انجام شده و در پایان سال، اعیاد رجب و شعبانیه و ماه مبارک رمضان در زمینه تامین اقلام اساسی در استان مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از