حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

خراسان‌جنوبی در دولت‌سیزدهم به کارگاه سازندگی تبدیل شد

خراسان‌جنوبی در دولت‌سیزدهم به کارگاه سازندگی تبدیل شد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استان در دولت سیزدهم تبدیل به یک کارگاه سازندگی شد، گفت: پروژه‌های زیرساختی استان از سرعت قابل قبولی برخوردار است و امیدواریم این روند در دولت چهاردهم ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت امروز در آئین بزرگداشت دهه تولید و تجارت گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم در خراسان جنوبی شاهد شروع پروژه‌ها کلان و زیرساختی از جمله راه‌آهن، انتقال آب دریای عمان و ... با اعتبارات نجومی بودیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: در نیمه دوم امسال مرحله چهارم لوله‌گذاری خواهیم بود که یکی از اهداف این پروژه تامین آب صنعت است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در فاز اول میزان آبی که به استان اختصاص داده خواهد شده ۶۰ میلیون متر مکعب در سال است.

قناعت با اشاره به اینکه گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای جبران افت فشار گاز در زمستان است، افزود: دولت برای آن ۸ هزار میلیارد تومان در فازهای اول و دوم تا نهبندان و سربیشه اعتبار گذاشته است و اکنون فاز اول آن آماده افتتاح می‌باشد.

وی متذکر شد: این در حالی است که در مشکل گاز زمستان سال گذشته حتی یک نفر در ایران فوت نکرد، اما در کشورهای اروپایی به دلیل مشکل سوخت به گفته نشریه تحلیلی اقتصادی اکونومیست بیش از ۶۸ هزار نفر فوت شدند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت:  یکی از اتفاقات خوب ایجاد نیروگاه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی است که با همکاری جهاد کشاورزی، استانداری و… انجام می‌شود.

قناعت افزود: پیک مصرف برق استان ۴۳۰ مگاوات بوده و اکنون ۴۳۵ مگاوات انرژی نو به همت دولت سیزدهم در دست اجراست که اگر بتوانیم از سهمیه نیروگاه‌های خورشیدی به خوبی استفاده کنیم، تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی از میزان مصرف در زمان اوج نیز رد می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی ۴۵۵ مگاوات بوده و ۲۰ مگاوات آن اجرایی و وارد مدار شده، بقیه هم در دست اجراست، عنوان کرد: در مجموع ۴۰ مگاوات انرژی نو در استان اجرا شده که ۲۰ مگاوات آن در دولت سیزدهم وارد مدار شده‌ است.

وی در ادامه بیان کرد: پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی استان از ۱۳ مورد در ابتدای دولت سیزدهم به ۳۱ پروژه در سال جاری رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی از فعال بودن ۱۷ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد هشت پروژه طی دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

قناعت با اشاره به اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در استان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۴۶۶ واحد اقتصادی راکد  و نیمه راکد در این استان احیا و به ظرفیت اسمی رسید.

وی ادامه داد: تا قبل دولت سیزدهم در خراسان جنوبی ۷۲۰ کیلومتر باند دوم جاده داشتیم ولی در همین دولت سیزدهم ۲۰۷ کیلومتر باند دوم به باندهای دوم استان افزوده شد و همچنین ۴۸۲ کیلومتر باند دوم جاده نیز در دست اجرا است.

استاندار گفت: در سال گذشته از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در استان به ۷۴۵ طرح اقتصادی مبلغ ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

قناعت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم در جنوب خراسان آن زمان و در خراسان جنوبی فعلی تنها سه پست ۴۰۰ کیلو ولت وجود داشت، افزود: در همین دو سال گذشته سه پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان‌های نهبندان و فردوس و طبس کلنگ‌زنی شد و در دست اجرا است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه استان خراسان جنوبی در دولت سیزدهم تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده و اقدامات ارزشمندی در حوزه زیرساخت‌ها صورت گرفت، افزود: همه پروژه‌های استان از سرعت قابل قبولی برخوردار است و امیدواریم این روند در دولت چهاردهم هم ادامه یابد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از