حالت تاریک

خراسان‌جنوبی لبریز از شور وشادی میلاد نبی رحمت

خراسان‌جنوبی لبریز از شور وشادی میلاد نبی رحمت

استان خراسان جنوبی در شب میلاد پر برکت رحمت عالمیان حضرت محمد (ص) پیام آور وحی و امام جعفر صادق (ع)، لبریز از شور و شادی است.

به گزارش خاورستان، هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است؛ هفته‌ای که با تدبیر ویژه‌ بنیانگذار انقلاب اسلامی به یکی از اثرگذارترین ایام در ایجاد وحدت و دوستی هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان و به خصوص ایران تبدیل شده است.

 

اختلاف بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم (ص)، بهانه‌ای شد که حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فاصله بین این دو تاریخ را به عنوان "هفته وحدت" اعلام کنند.

 

در هفته وحدت به ویژه شب ولادت با سر سعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله زمزم لبیک یا رسول الله از زبان  جوانان، زنان و مردان این دیار شنیده می‌شود.

 

همچنین به همین مناسبت در بیشتر مساجد و حسینیه‌های شهرها و روستاها آیین‌های جشن و سرور برپاست و ستایشگران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مولودی‌خوانی می‌کنند. محفل انس با قرآن، تواشیح و مداحی، سخنرانی در مدح حضرت محمد (ص) از دیگر برنامه‌ها و جشن‌های مختلف به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) در سطح استان است.

 

به میمنت فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان جهان امام جعفر صادق(ع) امشب صدها مراسم عقد و عروسی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی برپا است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از