حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

دشمن از گفتمان شدن منطق سیدالشهدا وحشت دارد

دشمن از گفتمان شدن منطق سیدالشهدا وحشت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دشمن از تسری گفتمان و الگو شدن جریان و منطق سیدالشهدا وحشت دارد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: به فضل الهی همانطور که وعده الهی به مومنان است؛ نصرت و عزت از طریق استقامت و همراهی با اهل‌بیت علیه‌السلام و جریان ولایت ممکن خواهد بود.

وی خاطرنشان‌کرد: آنچه اکنون در اربعین دیده می‌شود اجتماع قلوب حول محورسیدالشهدا علیه‌السلام است که شاید مهمترین پیام اربعین همین مودت و محبت است که بذل امام می‌شود تا ان‌شاء‌الله به تبعیت برسد.

شوروشوق برای حضوردر اربعین بی‌نظیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: زائر و میزبان در این سفر، همه از سر محبت است که این‌چنین خاضعانه درس ایثار را مشق می‌کنند؛ این شور و‌شوق و این تاکید بر حضور در همایش اربعین علی‌رغم همه تلاش شیاطین عالم برای کمرنگ کردن این خروش حسینی واقعا مثال زدنی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی یادآورشد: شاید بتوان گفت تسهیل‌گری دولت ایران و عراق و نیز همت و هماهنگی بیشتر نهادهای مردمی و مواکب ایران و عراق در مرز و در اعتاب مقدس جهت رسیدگی بهتر به زوار حسینی علیه‌السلام جزو مزیت‌های اربعین امسال بود اما هنوز در خصوص ایاب و ذهاب و نیز زیر ساخت‌های لازم نیاز به کار‌ و توجه بیشتراست.

گسترش و امتداد اربعین مثال زدنی است

وی نقطه خاص اربعین امسال را گسترش و امتداد این امر دانست و گفت: برای روز اربعین تدارک پیاده‌روی در شهرها و روستاها دیده شده تا حتی آنهایی که در کربلا توفیق حضور ندارند بتوانند در شهر خودشان این دلدادگی و عشق را ظهور و بروز دهند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که لحظه به لحظه سفر اربعین خاطره است و همین حضور در عتبات بزرگترین کرامت در حق ما است، گفت: آنچه در اربعین امسال برای بنده خاطره شد سوالات مکرر زوار در کاظمین از این امر که اینجا چه امامانی مدفون هستند بود؛ به تعبیری زائر علی‌رغم خستگی موجود، لزوم صرف کردن وقت و هزینه بیشتر به کاظمین و سامرا آمده اما این سوال را دارد و این یک واقعیت تلخ است که نکات بسیار زیادی را در خود نهفته دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهارکرد: از آن‌جایی که قیام سیدالشهدا علیه‌السلام یک قیام ارزش‌مدار و بر مبنای فطرت انسانها است و مخالفین سیدالشهداء علیه‌السلام نیز منطقی را داشتند که امروز همان منطق آزار دهنده جامعه جهانی است لذا آزاد اندیشان عالم سبک مواجهه امام حسین، برایشان جذاب و دوست داشتنی است و با توجه به عنایت حضرت به همه افراد از ادیان مختلف و باب الحوائج بودن ایشان محبوب همه مردم عالم هستند.

دشمن از گفتمان شدن منطق سیدالشهدا وحشت دارد

وی اظهارکرد: از منظر و منطق سیدالشهدا علیه‌السلام، اولویت انسان رضایت خداوند و انجام وظیفه است که کفر به طاغوت و ایمان بالله را از این مسیر تفسیر می‌کند لذا دشمن از تسری این گفتمان و الگو شدن آن وحشت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تاکیدکرد: مشیت خداوند بر این قرار گرفته است که با سبک زندگی حسینی و اهل‌بیتی مدیریت عالم به‌دست خوبان دنیا بیفتد از این رو جهان باید حسین علیه‌السلام را بشناسند تا زمانی که حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه خودشان را فرزند امام حسین علیه‌السلام معرفی می‌کنند مردم با طمانینه خاصی به ایشان بگروند.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از