حالت تاریک
جانباز خراسان جنوبی مطرح کرد؛

دفاع‌مقدس؛جلوه بروز ایمان به‌خدا و اراده ملت

دفاع‌مقدس؛جلوه بروز ایمان به‌خدا و اراده ملت

آزاده و جانباز خراسان جنوبی با اشاره به غیرت و تعصب سربازان وطن برای تقابل با دشمن تا بن دندان مسلح، تأکید کرد: دفاع مقدس جلوه بروز ایمان به خدا و اراده قوی ملت در سخت‌ترین شرایط و لحظات بود.

به گزارش خاورستان، هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال ایستادگی سلحشورانه و حماسه‌های شگفت و ایثارگرانه‌ای است که ستایش جهانیان را برانگیخت.  حمله ددمنشانه رژیم بعث عراق که با حمایت استکبار جهانی و رژیم‌های مرتجع عربی به‌وقوع پیوست اگرچه در آغاز با اشغال بخش‌هایی از خاک مقدس کشور ما همراه بود اما دفاع بهترین فرزندان این مرزوبوم و پایداری تمامی اقشار جامعه موجب شد تا پیشروی‌های جنون‌آمیز دشمن پس از چندی متوقف‌ شده و در موضع ضعف قرار گیرد.

 

صدام که خود را سردار قادسیه می‌نامید گمان نمی‌کرد که در چنان ورطه‌ای گرفتار آید که ملتمسانه برای آتش‌بس و پایان جنگ دست به دامان شخصیت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی شود و درنهایت نیز سرانجامی سیاه و عبرت‌آموز برایش رقم بخورد. حماسه هشت سال دفاع مقدس تحقق وعده‌های راستین خداوند حکیم است که در آیات متعددی در کتاب حیات‌بخش قرآن کریم، مؤمنان را به ایستادگی در برابر ظالمان و متجاوزان دعوت فرموده و به جهادگران در راه خدا بشارت فتح و ظفر داده است.

 

با توجه به اینکه دفاع مقدس از جمله دوران‌های تأثیرگذار و فراموش نشدنی در تاریخ کشورمان به شمار می‌رود برای زنده نگه داشتن آن دوران و ارج نهادن به فرهنگ ایثارگری در هفته دفاع مقدس به سراغ یادگار دوران دفاع مقدس رفته‌ایم.

 

سرهنگ آزاده و جانباز «نوراحمد بجدی گزیک» یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 58 در آموزشگاه افسری توپخانه اصفهان خدمت می‌کند، می‌گوید: یک سال بعد یعنی در سال 59  رژیم بعث با تجاوز و حمله به خاک پاک ایران شعله‌های آتش را بر افروخت و یگان‌های توپخانه ما به سمت جبهه اعزام شدند و من نیز با راهی منطقه عملیاتی شدم.

 

این جانباز دفاع مقدس ادامه‌ می‌دهد: هنوز بیست روز از فوت برادر بزرگترم به واسطه بیماری سرطان نگذشته بود و همسرم نیز باردار و در انتظار فرزند بود که به منطقه عملیاتی بریا دفاع از میهمن اسلامی رفتم.

 

وی ضمن اشاره به شجاعت، غیرت و تعصب سربازان وطن برای تقابل با دشمن تا بن دندان مسلح، تأکید می‌کند: دفاع مقدس جلوه بروز ایمان به خدا و اراده قوی ملت در سخت‌ترین شرایط و لحظات بود.

 

بجدی گزیک درباره اسارت خود می‌افزاید: در صبح روز سیزدهم بهمن ۵۹ در یک پاتک دشمن بعد از ساعت‌ها درگیری با تعدادی از همسنگران خود به دست بعثی عراقی اسیر شدم.

 

این آزاده و رزمنده دفاع مقدس خراسان جنوبی با گریزی به دوران سخت اسارت، می‌گوید: اما تحمل این سختی‌ها به آزادی و استقلال و عزت ایران اسلامی می‌ارزید و امثال من جز وظیفه دینی و شرعی خدمت خاصی انجام نداده‌ام. امیدوارم امروز ادامه‌دهنده راه شهدایی باشیم که با ایثار و جانفشانی از همه زندگی و هستی خود برای دفاع از اسلام و میهن گذشتند.

 

وی یادآور می‌شود که فرزندم بعد از ۴۵ روز از اسارت من به دنیا آمده بود و موقع آزادی‌ من از اسارت، کلاس سوم دبستان را تمام کرده بود که این شیرین‌ترین خاطره را برایم رقم زد.

 

شهدا، ایثارگران و جانبازان داستان زندگی و رشادت‌هایشان در دوران دفاع مقدس هر کدام مجموعه روایتی برای انتخاب الگویی مناسب در جامعه است که باید در حوزه تبیین و ترویج این رشادت‌ها کار فراوان صورت پذیرد. اگر امروز نتوانیم در حوزه الگوسازی قهرمانان واقعی ملی خود در میان مردم به‌ویژه نسل جوان کاری انجام دهیم حتما جای آن را الگوهای پوچ و خیالی خواهد گرفت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از