حالت تاریک
فرمانده سپاه شهرستان سربیشه:

راهپیمایی اربعین احیای شعار هیهات مناالذله است

راهپیمایی اربعین احیای شعار هیهات مناالذله است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه گفت: حضور در اربعین بدین معناست که برای مقابله با ظلم و احیای شعار هیهات مناالذله، جان خود را کف دست گرفته و در کشوری جنگ زده و در دل داعش حضور پیدا می کنیم.

سرهنگ پاسدار محمدرضا آوازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: اربعین شعاری است که شیعیان جهان را با هم متحد و منسجم می‌کند، چراکه تحت زیارت اربعین شعار حسینی «هیهات من الذله» را احیا کرده و زنده نگه می‌دارند.

به گفته وی بر اساس آیه ۱۲۰ توبه برای قدم قدم پیاده‌روی اربعین، عمل صالح و ثواب می‌نویسند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه ادامه داد:حضور در اربعین بدین معناست که برای مقابله با ظلم و احیای شعار هیهات مناالذله، جان خود را کف دست گرفته و در کشوری جنگ زده و در دل داعش حضور پیدا می کنیم تا با هرگونه تحریف و انحراف در دین مقابله کنیم خواه داعش و خواه اسلام آمریکایی باشد.

آوازی با اشاره به حضور پرشکوه ده‌ها میلیونی شیعیان در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا چنین حرکت میلیونی دیده نمی‌شود، مراسم پیاده‌روی اربعین در دنیا بی‌نظیر بوده و منحصربه‌فرد است.

وی با تأکید بر حیاتی شدن پیاده‌روی اربعین در دنیای امروز گفت: در دوران قبلی دشمنان مشکلی با اسلام و شیعه به آن صورت نداشتند و سابقاً مسائل مختلف مثل انتخابات دخالت می‌کردند، اما الان می‌بینند که دستشان کوتاه است علیه ما توطئه افکنی می‌کنند.

وی اصلاح انحرافات امت و هدایت انسانها برای همیشه تاریخ را از اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: قیام و نهضت امام حسین (ع) پیام های بسیاری دارد اما آن حضرت برای احیا و انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منكر قیام كرد.

به گفته وی اتمام حجت بر همه انسان‌ها به خصوص دشمنان و حفظ اصل دین و جلوگیری از تحریف از دیگر اهداف قیام بود.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) به همگان آموخت كه باید مقابل ظلم و ستم ایستاد و در حماسه عاشورا درس عشق، ایثار و پیرو حق بودن را به همگان می آموزد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه ادامه داد:امام حسین (ع) در میان امت اسلام محور وحدت است و اندیشه آن برای حل مشکلات جوامع اسلامی راهگشاه است. 

به گفته آوازی درس آزادی و آزادگی امام حسین(ع) برای همه مظلومین جهان است و هر مظلومی می‌تواند این الگو را پیگیری کند.

وی افزود: پایمردی و مقاومت فلسطینیان این را به جهانیان می‌گوید که ما پای مکتبی که آن را مکتب عاشورا می‌دانیم ایستاده‌ایم.

به گفته وی پیام مهم عاشورا این است كه عزت یك جامعه به امر به معروف و نهی از منكر بوده و باید این فریضه حیاتی و مهم در هر اجتماعی برقرار باشد.

وی تصریح كرد: ابا عبدالله حسین (ع) برای این پیام و درس مهم تا فدا كردن جان ایستاد و در این راه افزون بر از دست دادن یاران و شهادت خود ظلم‌های فراوانی نیز متحمل شدند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از