حالت تاریک
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

خراسان‌جنوبی در اعطای تسهیلات ازدواج رتبه خوبی ندارد

خراسان‌جنوبی در اعطای تسهیلات ازدواج رتبه خوبی ندارد

معاون امور جوانان ورزش و جوانان با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول ازدواج در کشور را دارد، گفت: اما جایگاه این استان در خصوص مسئله وام ازدواج خوب نیست و رتبه سی‌اُم را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سینا کلهر امروز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولیت اولیه ما در حوزه «جوانان» است به این معنا که باید از وضعیت زندگی و مادی و ذهنی و معنوی آنان صحبت کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حوزه جوان یک گفتمان جوان انقلابی و یک گفتمان هم جوانی دوران خوش‌گذرانی وجود دارد و یک مشکلی که در دهه اخیر پیش آمده این است که به طور کلی این گفتمان و فرهنگ که جوانی فرصتی برای سازندگی و خودسازی انسان برای زندگی و وجود معنوی‌اش است در جامعه کم رنگ‌تر شده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای‌ ترویج گفتمان جوان انقلابی و گفتمان معنویت در جوانان افزود: وظیفه ما رصد کردن مشکلات جوانان است و وضعیت جوانان هر استان را رصد می‌کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول ازدواج در کشور را دارد، افزود: این استان توانسته است رتبه سوم فرزندآوری را در کشور به خود اختصاص دهد و در پایین بودن میزان طلاق جز استان‌های دوم کشور است.

وی انتقاد کرد: جایگاه استان در خصوص مسئله وام ازدواج خوب نیست و رتبه سی‌اُم را در کشور در این زمینه دارد که باید یک تمرکز ویژه‌ای بر این موضوع شود.

کلهر گفت: در حوزه اشتغال جوانان این استان جایگاه مناسبی ندارد و نرخ بیکاری جوانان در خراسان جنوبی حدود ۱۶ درصد است.

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از