حالت تاریک

سبدهای خالی میوه‌های تنظیم بازار

سبدهای خالی میوه‌های تنظیم بازار

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: زمان توزیع میوه‌های تنظیم بازار شب عید از ۲۷ اسفند تا اول فروردین در اوج خرید مردم و به منظور تعادل در قیمت‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان» با گذشت یک هفته از سال جدید و رونق دید وبازدیدهای‌ عید بعد از افطار بازار میوه تقاضای بالایی دارد اما در گذر از میوه فروشی‌های سطح شهر دیگر خبری از میوه‌های تنظیم بازار شب عید نیست و مردم مجبور هستند میوه‌ با قیمت‌های بالاتر از قیمت‌های تعیین شده میوه شب عید تهیه کنند موضوعی که گلایه بسیاری از شهروندان بیرجندی را به دنبال داشته است و آن‌ها از این که مدت زمان محدودی برای این طرح در نظر گرفته شده شاکی هستند.

سید حسن رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی در پاسخ به گلایه‌های شهروندان گفت: طرح توزیع میوه تنظیم بازار از ۲۷ اسفند تا پایان روز اول فرودین بوده است.

به گفته وی این روزها اوج خرید مردم برای شب عید است و با توجه به تقاضای بالا امکان غیر متعارف شدن قیمت‌ها نیز وجود دارد که با هدف تعادل‌سازی و تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها میوه‌‌های تنظیم بازار به شبکه توزیع تزریق می‌شود.

وی به این نکته هم اشاره کرد که در سال‌های گذشته توزیع میوه توسط بخش دولتی با حجم زیاد تا پایان نوروز هم انجام می‌شد اما حجم زیادی از میوه‌ها تا پایان فروردین به فروش نمی‌رسید و هزینه‌های زیادی برای دولت داشت و ۲ سال است که این موضوع را ساماندهی و به بخش خصوصی واگذار شده و فقط نظارت بر عهده دولت است و زمان عرضه میوه‌ها هم محدود به همان اوج خرید شده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان توزیع میوه‌های تنظیم بازار سایر میوه‌ها هم با قیمت‌های مناسب در اختیار مردم قرار گرفته به عنوان مثال سیب کیلویی ۵۰ هزار تومان با قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش رسیده و خراسان‌جنوبی پایین‌ترین قیمت میوه را در کشور در آن بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در طرح میوه تنظیم بازار شب عید امسال ۱۰۰ تن سیب و قرمز و ۱۰۰ تن پرتغال در سطح استان توزیع شده است.

به گفته وی هم اکنون هم میوه درجه یک یا به عبارتی لوکس در سردخانه ذخیره داریم که در صورت افزایش غیر متعارف قیمت میوه به منظور تعادل سازی وضع موجود به بازار تزریق خواهد شد که این میوه تنظیم بازار نیست اما با قیمت میوه مشابه خود متفاوت خواهد بود که در تعدیل قیمت‌ها موثر خواهد بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از