حالت تاریک
رزمنده دوران دفاع مقدس روایت می‌کند؛

سربلندی ایران اسلامی آرزوی رزمندگان دفاع مقدس

سربلندی ایران اسلامی آرزوی رزمندگان دفاع مقدس

رزمنده دفاع مقدس می‌گوید: در زمان جنگ تحمیلی، رزمندگان جز پیروزی و موفقیت و سربلندی ایران اسلامی چیزی در سر نداشته و بدون هیچ چشم‌داشتی در سنین نوجوانی به ندای رهبر خود برای دفاع از میهن گوش جان سپردند.

به گزارش خاورستان، از دیرباز ایران اسلامی مورد هدف نظامی و غیره دشمنان قرار گرفته است دشمنان این مرزوبوم برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کنند ایرانی که مردمانش در هر برهه زمانی چه در جنگ و دفاع مقدس و چه درحال‌حاضر آرزویی جز سربلندی آن ندارند.

 

31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و آغاز هفته دفاع مقدس است. صدام حسین رئیس جمهور وقت عراق، 39 سال پیش، جنگی نابرابر را علیه ایران آغاز کرد و به پشت گرمی دشمنان این مرزو بوم  و ایادی استکبار وعده داد طی یک روز به خرمشهر می‌رسد و در مدت سه روز خوزستان را از ایران جدا خواهد کرد و پس از یک هفته خود را به تهران می‌رساند اما زهی خیال باطل که نه تنها به آرزویش نرسید که شکست‌های مفتضحانه‌ای را هم تحمل کرد.

 

او از رشادت و دلاورمردی‌های جوانان این مرز و بوم بی‌اطلاع بود جوانانی که با وجو نو پا بودن انقلاب با دستی خالی اما عزمی راسخ در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و جان خود را تقدیم نظام کردند. به بهانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس به سراغ یکی از رزمندگان می رویم.


غلامحسین باغانی یکی از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس با بیان این‌که تصاویر ۸ سال دفاع مقدس با جان‌فشانی رزمندگان به تصاویری فراموش‌نشدنی تبدیل شده‌ است، می‌گوید: جوانانی شجاع، بی‌ادعا، باتدبیر، پیرو و دلسوز به ندای امام خود لبیک گفته و جان برکف اخلاص گذاشتند.

 

گوش جان رزمندگان به ندای رهبری

به گفته‌ی وی در زمان جنگ و دفاع مقدس رزمندگان جز پیروزی و موفقیت و سربلندی ایران چیزی در سر نداشته و بدون هیچ چشم‌داشتی در سنین نوجوانی با اندیشه والا در جبهه‌ها حضور یافته و به ندای رهبر خود برای دفاع از میهن گوش جان سپردند.

 

وی‌ گریزی به زمان جنگ می‌زند و می‌گوید: در آن زمان رزمندگان فقط به‌دنبال این مهم بودند که کجا به وجودشان نیاز است و بدون در نظر گرفتن سختی کار و خطر پیش رو دل به آتش می‌زدند.

 

باغانی با بیان این‌که در آن برهه زمانی نوجوانان ۱۶ و ۱۷ سال از درک و  شعور سیاسی بالایی برخوردار بودند می‌افزاید: متأسفانه درک و  شعور سیاسی درحال‌حاضر کم‌رنگ شده‌ است.

 

زیادخواهی در جبهه تعطیل بود

این رزمنده دوران دفاع مقدس معتقد است در زمان جنگ رزمندگان اسلام در هر سن و موقعیت به فکر دنیا، ظواهر، اقتصاد، زیاده‌خواهی نبودند تا جایی‌که در زمان توزیع لباس، چکمه و...به همان داشته‌های قبل اکتفا کرده و دریافت لباس جدید سرباز می‌زدند تا دیگر دوستانشان بهره‌مند شوند و بازگشت به زمان جنگ نشان می‌دهد از حال‌وهوای آن زمان دور شدیم و فکر می‌کنیم همه اتفاقات آن دوران رؤیایی بیش نبوده که تمام شده‌ است.

 

 به گفته وی؛ دشمنان دیرینه نظام از پای ننشسته و در هر برهه زمانی با نیرنگ و توطئه جدید با هدف ضربه زدن به نظام و به زانو درآوردن ایران پیش می‌آیند باید روی پای خود بایستیم و با هوشیاری کامل نگذاریم دشمنان به اهداف خود که تفکیک و جدا کردن ایران است برسند.

 

موفقیت در گرو پایداری و مقاومت

باغانی تأکید می‌کند: که هرچه سرزمین بزرگ‌تر باشد قدرت یک کشور بیشتر می‌شود و امید است جوانان درک کرده و بدانند که موفقیت آن‌ها در آینده در گرو پایداری و مقاومت است.

 

 وی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس می‌گوید: با شروع جنگ تحمیلی عراق پیر، جوان و نوجوان با شعور سیاسی بالا احساس مسئولیت کرده و همگی پای کار آمدند و با این وجود گرامیداشت سالروز شروع جنگ تحمیلی از اهمیت بالایی برخوردار است  و باید همه اقشار جوان، نوجوان، زن و مرد در صورت حمله دشمن بیدار و هوشیار باشند.

 

گرامیداشت هفته دفاع مقدس تلنگری برای نسل آینده

وی به توطئه دشمنان و ایجاد جنگ‌های ترکیبی اشاره می‌کند و با بیان این‌که وضعیت جنگ و دفاع تغییر کرده‌ است می‌گوید: دشمن به‌دنبال نابودی اسلام ناب محمدی است و گرامیداشت این ایام و دفاع مقدس تلنگری برای به گوش بودن ما و نسل آینده است چراکه دشمن هنوز دشمن است.

 

این رزمنده گریزی به  زمان حضورش در جبهه می‌زند و می‌گوید: در سن  22سالگی احساس تکلیف کرده و به‌عنوان بسیجی به جبهه رفتم حال‌وهوای آن روزها رشادت مردانگی، از خودگذشتگی رزمندگان به‌خصوص در برابر جوانان و نوجوانان مثال‌زدنی بود.

 

 او که در زمان حضور در جبهه در قسمت دفاع از حریم هوایی و پدافند هوایی مشغول بوده‌ است می‌افزاید: در ابتدا خانواده‌ها راضی به حضور فرزندانشان به جبهه نبودند اما در ادامه با دعای خیر خود آنها را  بدرقه می‌کردند.

 

تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی

باغانی گریزی به مشکلات اقتصادی می‌زند و می‌گوید: دشمن به‌دنبال ایجاد جنگ اقتصادی با هدف ناکارآمد جلوه دادن نظام، دولت مسئولان و مردم است تا با مخدوش کردن اذهان مردم به این وسیله ن نشان دهد که اقتصاد ایران و غرب نیاز دارد.

 

وی از جوانان می‌خواهد به اخبار ضد و نقیض شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و برای ایران و میهن اسلامی دل بسوزانند، درس بخوانند تا در آینده فرد مفیدی برای پیشبرد اهداف نظام باشند.

 

او که در رشته ادبیات و هنر تدریس می‌کند و با کمک حوزه هنری چندین کتاب در خصوص شهدا چاپ و یا در مرحله تدوین دارد. کتاب  «نشانی از قهرمانان بی‌نشان» مربوط به سردار محمد قهرمان که تنها مچ دستش در عملیات والفجر باقی‌مانده است،  کتاب «شبی در سکوت نیزارهای هور العظیم» مربوط به شهید علی عرب‌پور، «سکوتی پس‌از فریاد» مربوط به شهید روحانی جمع‌آور و....  از کتاب‌های به چاپ رسیده و یا در حال تدوین این رزمنده دوران دفاع مقدس است که امروز برای حفظ خاطرات همرزمانش و رزمندگان اسلام احساس تکلیف کرده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از