حالت تاریک
امام جمعه طبس:

سپاه میدان‌دار صحنه‌های نظام و انقلاب اسلامی است

سپاه میدان‌دار صحنه‌های نظام و انقلاب اسلامی است

امام جمعه طبس گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدای تاسیس و طی دوران انقلاب اسلامی، در بسیاری از صحنه‌ها میدان‌دار بوده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب و در‌واقع فرزند و مولود انقلاب است.

وی افزود: سپاه پاسداران با فرمان و ابتکار بلند امام راحل از درون انقلاب جوشید و متولد شد و امروز حافظ کشور و انقلاب است، همانطور که امام خمینی (ره) فرمود: " اگر سپاه نبود، کشور نبود" حاکی از نقش ارزنده این نهاد و جایگاه آن است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: سپاه یک نیروی مردمی و در‌واقع از جنس مردم، برای مردم و در بین مردم است که در همه عرصه‌های نیاز کشور و هر جایی که خطری انقلاب را تهدید کرده، حضور به موقع خود را داشته است.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز سپاه خار چشم دشمنان نظام انقلاب اسلامی است، گفت: در حوادث اخیر و بعد از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند نفر از نظامیان ایرانی، سپاه قهرمان طی یک اقدام شجاعانه، رژیم صهیونیستی را تنبیه کرد که باعث شادی دل امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت ایران شد که این اقدام شجاعانه و قهرمانانه حاکی از جایگاه عزت، عظمت و اقتدار سپاه است.

وی تصریح کرد: این اقدامات سپاه عزت بی‌نظیری را به جریان اسلام و مسلمانان افزود که امیدواریم آثار و خیرات بیشتر آن را ببینیم.

محمدی با بیان اینکه امروز سپاه دارای یک نقش بازدارنده و امنیتی در منطقه است، اظهارکرد: سپاه پاسداران با مدیریت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از فرزندان انقلاب، توانست در جریان داعشی‌هایی را که دست پروده آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند و می‌خواستند منطقه را به آتش بکشند، کار‌های زیادی انجام دهد و طومار داعش را در هم پیچیده و منطقه را از شرارت‌های خطرناک داعشی پاک کرد.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی که از درون سپاه جوشید و خودش را سرباز ولایت معرفی کرد، مرد این میدان بود و صاحب یک مکتب شد.

امام جمعه طبس ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدای تاسیس و طی دوران انقلاب اسلامی، در بسیاری از صحنه‌ها میدان‌دار بوده است که در این خصوص می‌توان به حضور موثر آن در جریان جنگ تحمیلی و نقش عمده مدیریتی در کنار ارتش و سایر نیرو‌های مسلح اشاره کرد. بسیج مردمی که حضور گسترده‌ای در جنگ داشت، زیرمجموعه سپاه بود.

او افزود: همچنین بعد از جنگ و در دوره سازندگی اقدامات متعددی از‌جمله ساخت پالایشگاه در دریا‌ها تا ساختن جاده، سد و کارخانجات بسیار مهم، هنر سپاه بوده است.

محمدی با بیان اینکه بسیج سازندگی نیز به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سپاه توانسته در عرصه‌های مختلف، منشا خیرات و برکات باشد، گفت: در عرصه تهاجمات فرهنگی دشمن نیز سپاه مرد میدان بوده و با برنامه‌های متعددی از‌جمله حلقه‌های صالحین، در مقابل توطئه‌های دشمنان، نقش خنثی کننده توطئه‌ها را داشته است.

وی تاکید کرد: امروز نیز که دشمن جنگ اقتصادی را برعلیه نظام پایه ریزی کرده است، سپاه در مقابله با مفاسد اقتصادی، برخورد و دستگیری مفسدان اقتصادی و کمک کردن به مسائل زیربنایی اقتصاد کشور کمک می‌کند.

امام جمعه طبس ادامه داد: همچنین نقش سپاه در ارتقا کمی و کیفی مسائل دانش‌بنیان که بسیار مورد‌توجه رهبر است و یک سال هم به نام آن نامگذاری شد نیز محسوس بوده و‌ی داشته و سپاه و دانشمندان سپاهی در کنار سایر دانشمندان دانشگاهی، ورود پیدا کرده و منشا اثر واقع شدند.

وی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی سپاه در جریان بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله نیز تصریح کرد: در‌واقع سپاه یک نیروی آماده به‌کار در هر عرصه‌ای است که انقلاب احساس نیاز کرده باشد.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از