حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم برگزاری باکیفیت سی و دومین جشن گلریزان

لزوم برگزاری باکیفیت سی و دومین جشن گلریزان

استاندار خراسان جنوبی گفت: سی و دومین جشن گلریزان کمک به کودکان بی‌بضاعت در آستانه سال نو، با کیفیت و کمیتی بهتر از گذشته برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار اعضای ستاد جشن گلریزان استان، اظهار کرد: تلاش‌های اعضای ستاد جشن گلریزان برای برپایی مستمر این مراسم در سه دهه گذشته قابل تحسین است.

وی با اشاره به روحیه نوع‌دوستی مردم خراسان جنوبی، تصریح کرد: لازم است درخصوص برگزاری این مراسم و نحوه هزینه‌کرد عایدات جشن گلریزان سال گذشته اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در شفاف‌سازی و نیز نحوه همراهی با این جشن استفاده شود.

قناعت با تأکید بر همراهی استانداری با ستاد جشن گلریزان استان، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی هم می‌بایست از ظرفیت‌های در اختیار خود برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این مراسم استفاده کنند.

وی با ذکر این نکته که مردم خراسان جنوبی در همراهی با همه مناسبت‌های ملی و مذهبی نمره قبولی کسب کرده‌اند، تأکید کرد: گزارش‌ها هم حکایت از رتبه برتر استان در زمینه پرداخت صدقات، کمک به اعتاب مقدسه و ... دارد.

براساس گزارش‌های ارائه شده در این نشست، حجم وجوهات نقدی اعطایی مردم در سی و یکمین جشن گلریزان که سوم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، بیش از ۲ میلیارد تومان بوده که صرف خرید ۶ هزار و ۲۰۰ دست لباس شده است.

بخشی از لباس‌های خریداری شده در بین مدارس شهرستان بیرجند و بخشی هم از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) در مدارس سطح استان توزیع و به دانش‌آموزان کم‌بضاعت تحویل شده است.

شایان ذکر است؛ جشن گلریزان که همه ساله با هدف تأمین هزینه‌های خرید کیف، کفش و لباس سال نو کودکان بی‌بضاعت برگزار می‌شود، در اسفند ماه سال ۹۸ ثبت میراث معنوی کشور شده است.

این مراسم امسال در دومین روز اسفندماه و همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست تندیس و حمایل حامیان جشن گلریزان به جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی تقدیم شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از