حالت تاریک
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهید جمهور دغدغه‌های رهبری را دنبال کرد

شهید جمهور دغدغه‌های رهبری را دنبال کرد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفتک شهید جمهور وفادار به عهد و پیمانش با ولایت و امامت بود و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را به خوبی دنبال می‌کرد و در خصوص تامین معیشت مردم شبانه روز نمی‌شناخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امشب دوشنبه در آیین سوگواری و بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد، گفت: آیت الله رئیسی شخصیتی عالم و فقیه بصیر و فهیم بود که در هر مسئولیتی قرار می‌گرفت می‌دانست چه باید انجام دهد.

وی افزود: آیت الله رئیسی رسالت الهی خود را در دوران انقلاب و حضرت امام راحل و در سنگر دفاع مقدس به خوبی انجام داد و در جایگاه مسئولیت آستان قدس رضوی و قوه قضائیه و ریاست جمهوری به خوبی درخشید.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شهید جمهور شخصیتی مجاهد، صادق و وفادار به عهد و پیمانش با ولایت و امامت بود که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را به خوبی دنبال می‌کرد و در خصوص تامین معیشت مردم شبانه روز نمی‌شناخت.  

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: آیت الله رئیسی در مقابل مردم با رحمت و مهربانی و در مقابل دشمنان با صلابت و شجاعت برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در سازمان ملل با افتخار قرآن را بالا می‌برد و مردم جهان را دعوت به قرآن این معجزه ابدی پیامبر اکرم(ص) می‌کند و صراحتاً اعلام می‌کند که سوزاندن ظاهر قرآن هیچ اثری در این زمینه ندارد، افزود: قرآن معجزه‌ای برای هدایت بشریت با عقلانیت و دعوت مردم به عدالت و مبارزه با ظلم‌ها و فسادها است.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه دفاع رئیس جمهور هشتم از جایگاه شهید سلیمانی در سازمان ملل را یادآور شد و گفت: این شخصیت بزرگ با حمایت جبهه مقاومت و نیروی قدس سپاه فرصت‌های زیادی برای جهان اسلام فراهم کرد که یکی وعده صادق بود زیرا نیروهای مسلح کشور را با دیپلماسی در سطح منطقه و جهان همراه کرد تا بتوانند موشک‌ها را از خاک ایران به سمت هدف پرتاب کنند. 

حجت الاسلام نوفرستی عنوان کرد: وزیر امور خارجه رئیس جمهور هم همچنین دلسوزانه برای مظلومان غزه و فلسطین نقش موثر داشت و به عنوان اولین شخصیت دیپلماسی مطرح بود که پس حق او شهادت است.

به گفته وی؛ ترکیب شهدای خدمت جالب است آیت الله آل هاشم از مجموعه ارتش بود که سال‌ها در جایگاه عقیدتی سیاسی نقش داشته و بعد در جایگاه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و سردار موسوی از مجموعه سپاه پاسداران، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه که این اتفاق، خاطرات سال ۶۰ و شهادت بزرگمردانی در فاصله محدود را تداعی کرد. 

وی در ادامه افزود: مردم وقتی از وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر رئیس جمهور با خبر شدند در دل شب با برپایی دعاهای توسل، سلامتی رئیس جمهور را از خداوند خواستار شدند و زمانی هم که صبح خبر شهادت ایشان را شنیدند، به عزاداری و سوگواری پرداختند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در طول ۴۵ سال گذشته آیت الله رئیسی وفاداری خود را به نظام به خوبی نشان داد و به لطف الهی این حادثه را هم به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: آیت الله رئیسی خادم الرضا(ع) بعد از سال‌ها مجاهدت و خدمت به مردم در مسئولیت‌های مختلف در این حادثه به درجه رفیع شهادت رسید و امروز جای ایشان در کشور بسیار خالی است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از