حالت تاریک
معاون استاندار خبر داد:

صلاحیت از بهره‌برداران ۹ معدن غیرفعال سلب شد

صلاحیت از بهره‌برداران ۹ معدن غیرفعال سلب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اعضای شورای معادن استان با درخواست سلب صلاحیت بهره‌برداران ۹ محدوده معدنی غیرفعال در این استان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست شورای معادن استان با اشاره به سلب صلاحیت از بهره‌برداران ۹ معدن غیرفعال استان اظهار کرد: بارها به صاحبان این معادن تذکر داده شد اما انگیزه‌ای برای فعال‌سازی وجود نداشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مسائلی که در حوزه معادن داریم این است که برخی افراد بیش از یک دهه و شاید حدود دو دهه معادنی را به نام خود ثبت کرده‌اند اما تاکنون هیچ فعالیت معدنی در این محدوده‌ها نداشته‌اند.

وی افزود: در حالی که برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، درخواست تحویل محدوده معدنی برای تامین مواد اولیه دارند، بنابراین برای اینکه بتوانیم شرایط مناسب را برای فرآوری مواد معدنی در استان به وجود بیاوریم باید این محدوده‌های معدنی راکد در استان تعیین تکلیف شوند.

عباس‌زاده بیان کرد: از این پس نیز همه کسانی که محدودهایی را به نام خود ثبت کردند، مهلت‌های مندرج در قانون معادن به این افراد داده می‌شود و اگر در مهلت قانونی نتوانند فعالیتی داشته باشند براساس ماده ۲۰ قانون معادن، این محدوده‌ها از افراد سلب صلاحیت و در اختیار افراد دیگری قرار داده می‌شود که امکان فعالیت برای آنان وجود دارد.

وی تأکید کرد: این روند سلب صلاحیت پروانه‌های معدنی برای سال آینده هم به صورت جدی در دستور کار است تا تمامی محدوده‌های معدنی غیرفعال در استان تعیین تکلیف شوند زیرا احیای معادن راکد به اشتغالزایی و رونق اقتصادی خراسان جنوبی کمک شایانی می‌کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از