حالت تاریک

طرح قرض‌ماندگار گره‌گشای مشکلات نیازمندان خراسان‌جنوبی

طرح قرض‌ماندگار گره‌گشای  مشکلات نیازمندان خراسان‌جنوبی

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از اجرای طرح «قرض ماندگار» با هدف حل مشکل نیازمندان در استان خبر داد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اجرای این طرح گره گشای مشکلات نیازمندان خواهد بود.

علیرضا گرامی نسب به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: قرض الحسنه در نظام اخلاقی مکتب اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مالی اهمیت ویژه‌ای دارد و برای توسعه و‌ ترویج آن نیاز به فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت عمومی مردم است. 

 به گفته مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان از اهدف نامگذاری این روز با توجه به جایگاه این سنت حسنه در بانکداری اسلامی به طور مشخص می‌توان مواردی را نظیر کمک مالی از طریق وام‌های ارزان قیمت، برقراری ارتباط مالی بین نیازمندان و ثروتمندان، تقویت اقتصاد ملی و حمایت از کارآفرینی و ایجاد مشاغل و حمایت از کسب و کارهای جدید و کاهش نرخ بیکاری و کاهش تبعیض اجتماعی و اقتصادی بیان کرد.

گرامی‌نسب ترویج و اشاعه فرهنگ قرض‌ الحسنه، پرداخت تسهیلات به نیازمندان و توانمندسازی محرومان با حفظ کرامت آنان از اهداف تاسیس صندوق امداد ولایت بیان کرد و افزود: از ویژگی های صندوق امداد ولایت در مقایسه با سایر بانک‌ها عدم دریافت کارمزد تا سقف ۱۰ میلیون ‌تومان، مبالغ بالا تا سقف ۳ درصد کارمزد، بخشش دیرکرد جرائم تسهیلات و حداقل ضمانت اشاره کرد.

به گفته وی تاسیس صندوق ضمانت اشتغال و ایجاد شعبه دیجیتال و اتصال به شبکه بانکی از دیگر ویژگی‌های این صندوق است. 

گرامی‌نسب تصریح کرد: طرح قرض ماندگار از طرح‌های این صندوق است که در آن خیرانی که تصمیم به پرداخت تسهیلات به نیازمندان را داشته باشند کمک‌های خود را به صورت قرض‌الحسنه به صندوق واریز می‌کنند تا به صورت تسهیلات در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گفته وی طرح بعدی تفاهم نامه هم‌افزایی در جهت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از توان حداکثری خیران و افزایش منابع قرض‌الحسنه است که معرفی نیازمندان و تعداد اقساط توسط خیر سپرده گذار انجام می شود.

وی بیان داشت:تسهیلات صندوق امداد ولایت در زمینه کارگشایی، اشتغال، مسکن و فرهنگی پرداخت می‌شود که بنا به درخواست افراد پرداخت می‌شود.

وی در پایان ضمن قدردانی ار خیران و نیکوکاران همراه با این مجموعه افزود: منتظر خیران بیشتری هستیم که با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت مشکل نیازمندان را مرتفع سازند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از