حالت تاریک
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی خبر داد:

فوت 191 نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی

فوت 191 نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ترددها، حوادث رانندگی و فوت ۱۹۱ نفر در حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خاورستان، علیرضا رضایی روز شنبه در دومین جلسه ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۱ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده است که افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۱۹۱نفر در حوادث ترافیکی فوت شده‌اند ادامه داد: به طور میانگین هر روز یک فوتی و ۲۰ مجروح و خسارت به ۹۷ وسیله نقلیه را داشته‌ایم.

 

وی در تحلیل آماری تصادفات گفت: ۵۸ درصد تصادفات در محورهای اصلی و ۳۷ درصد در محورهای فرعی اتفاق افتاده اما ۸۰ درصد علت تصادفات به دلیل عدم متوجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ است.

 

رضایی تصریح کرد: ۵۵ درصد متوفیان حوادث رانندگی امسال در اثر واژگونی خودرو بوده و با وجود انجام اقدامات خوب در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان اما بیرجند، طبس، قاین و بشرویه بیشترین متوفیان در ورودی شهرها را دارند.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به وجود ۴۱ نقطه حادثه‌خیز در حوزه برون شهری استان گفت: از این تعداد تاکنون ۱۸ نقطه اصلاح شده و همچنین ۹۷ نقطه حادثه‌خیز جدید هم در سال جاری شناسایی شده است.

 

به گفته وی، بیشترین حوادث درون و برون شهری در بعدازظهرها، پایان هفته‌ها و صبح شنبه و در داخل شهرها چهارشنبه‌ها است.

 

رضایی از انجام ۱۲ هزار اعمال قانون در راستای کاهش تصادفات خودروهای سوخت‌کش خبر داد و افزود: با اجرای ۱۷ طرح تشدید برخورد با خودروهای سوختی یک هزار و ۶۳۲ خودروی شوتی توقیف و بیش از ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

 

وی درخواست کرد با توجه به افزایش حجم تردد خودروهای سنگین و فراوانی حوادث رخ به رخ در کمربندی قاین، در احداث باند دوم و ایجاد روشنایی میدان طلای سرخ تسریع و حداقل ۳۰ دوربین کنترل سرعت دستی برای تیم‌های کشت پلیس تامین شود.

 

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: با توجه به تکرار حوادث رانندگی در حد فاصل کیلومتر ۱۸۰ تا ۱۹۰ محور دیهوک - کرمان، احداث پل و تعریض محور در این مقطع با تعیین مهلت تسریع شود.

 

رضایی افزود: با توجه به تجمیع تصادفات واژگونی در حدفاصل کیلومتر ۸۰ تا ۱۱۰ محور طبس یزد که در دو تحلیل آمار دو ساله در هفت فقره تصادف فوتی ۱۲ نفر جان باخته و در ۱۹ فقره تصادف جرحی ۲۲ نفر مصدوم شده اند، باید نسبت به ایمن‌سازی دهانه پل‌ها، شانه‌سازی و شیب شیروانی اقدام شود.

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از