حالت تاریک
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی:

لزوم معرفی الگو‌های زینبی برای زنان تشنه فطرت‌دینی

لزوم معرفی الگو‌های زینبی برای زنان تشنه فطرت‌دینی

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: امروز باید برای معرفی اسلام واقعی به زنان تشنه فطرت دینی و الهی، الگو‌های زینبی را معرفی کرد.

فرشته اسدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهارکرد: با توجه به گذشت حدود ۵٠ سال از حضور پر خیر و برکت پیامبر اکرم (ص) در بین انصار و مهاجرین، متاسفانه شبکه‌های خبری و اطلاع‌رسانی منافقین که در آن زمان به‌صورت بسیار عمده در اختیار بنی‌امیه بود، طوری تغییر افکار و ذائقه مردم را انجام داده بود که مردم نسبت به خانواده پیامبر (ص) احساس غربت و نا‌آشنایی می‌کردند و داستان‌هایی را که بنی‌امیه برایشان گفته بود را کاملا باور کرده بودند.
وی افزود: اگر قرار بود که امام حسین (ع) یک زندگی آرام و بدون هیچ‌گونه انعکاس خبری وسیع برای امت، انتخاب کند، مطمئنا بنی‌امیه با توجه به تسلطی که بر روی افکار مردم پیدا کرده بود، کم‌کم می‌توانستند آنچه را که خود دوست داشتند، جایگزین احکام دین خدا و دستورات پیامبر (ص) و قرآن نمایند. و این یعنی استحاله آرام فرهنگ نبوی.... برهمین اساس فلسفه قیام امام حسین (ع) را می‌توان در احیای اندیشه‌های مردم آن زمان بسیار موثر دانست، در‌واقع با ریختن خون پاک امام حسین (ع) و شهدای کربلا، نهال اسلام دوباره جان گرفت و مردم متوجه به خطا رفتن مسیر رشد و تعالی نهال اسلام شدند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار حضرت زینب (س) در پیام‌رسانی و تبیین دقیق و درست واقعه کربلا نیز گفت: در این خصوص؛ همین جمله مشهور که " کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود" تمام پاسخ‌ها را در خود نهفته دارد. در‌واقع حضرت زینب (س) درمراقبت از ایتام، آرام کردن بانوان و خانواده امام حسین (ع) و سایر شهدای دشت کربلا، در طی مسیر اسارت، در زمان‌های حضورشان در کوفه، بارگاه عبیدالله و یزید لعنت الله علیه و چه در برگشتشان به مدینه، به‌عنوان قوی‌ترین رسانه زنده عمل کرد.
اسدزاده افزود: با توجه به اینکه حضرت زینب (س) دست آموخته حضرت علی (ع) و در مکتب حضرت زهرا (س) پرورش پیدا کرده بود، از قوه بلاغت و فصاحت کلام خوبی برخوردار بود و به همین دلیل در ارائه مطلب و بیان واقعیت‌هایی که دشمن سعی در تحریف آن داشت، بسیار خوب و به موقع عمل کرد و توانست توطئه دشمنان را خنثی کند.
وی با تاکید در خصوص لزوم معرفی زنان الگوی معاصر نیز، بیان کرد: باید اعتراف کنیم که هر چه به جلو‌تر می‌رویم، رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند تا جایگاه زن و خانواده را بیشتر تضعیف کنند که همین موضوع هم باعث شده تا در چند دهه اخیر، مسلمانان از هویت دینی و اسلامی خود فاصله بگیرند که این فاصله نتیجه همین هجمه‌های فرهنگی غرب بر علیه زن و خانواده است.
اسدزاده با بیان اینکه وقتی درباره زنان معاصر و الگوی سوم صحبت می‌کنیم، باید به این باور برسیم که غرب تشنه شناخت بانوان اثرگذار در دنیاست، گفت: هم‌اکنون بانوان غربی به قدر کفایت درگیر آسیب‌های روانی و خستگی‌های ممتد از کالا بودن و ابزاری دیده شدن هستند، اما برای تغییر رویه در زندگی زن غربی؛ نیاز به باز تعریف نقش زن و انتخاب الگوی شایسته بسیار مهم است و مایلند شکل جدیدی از زندگی که با فطرت هماهنگ است و به او آرامش درونی و قلبی را منتقل می‌کند، پیدا کند.
او ادامه داد: همین موضوع باعث شده که امروز می‌بینیم میزان تمایل به حجاب در لندن و در فرانسه به‌عنوان کشور‌هایی که معاند با مسائل حجاب بوده و هستند و به‌عنوان یک استعمارگر کهنه سال‌ها تلاش نموده اندکشور‌های مسلمان را از اصالت دینی دور نمایند، بیشتر و بیشتر شده است.
وی افزود: در‌واقع امروز در قلب اروپا، حجاب زنان مسلمان به‌عنوان یک نشانه از رشد دین اسلام خودش را نشان می‌دهد و این شرایط باعث شده تا این کشور‌ها برای اینکه این نشانه و علامت رشد روز افزون گرایش به اسلام را به نمایش نگذارند، با حجاب مخالفت کنند و زنان با حجاب را در میادین ورزشی، کنفرانس‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس اجازه حضور نمی‌دهند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهارکرد: امروز باید برای معرفی اسلام واقعی، به زنان تشنه فطرت دینی و الهی، الگو‌های زینبی را معرفی کرد.
اسدزاده بیان کرد: مرحومه بانو طوبی کرمانی یکی از بانوانی است که زمانی که در کشور آمریکا فلسفه می‌خواند، به‌راحتی با حسن خلق مسلمانی اش، حتی کشیش مسیحی را هم تحت تاثیر قرار داد که خوشبختانه از این نمونه افراد الگو فراوان وجود دارد.
وی افزود: قطعا شناخت زنان موفق ایران اسلامی، نیازمند مطالعات عمیق‌تر و بیشتر جوانان است که می‌تواند در شناخت الگو‌های ارزشمند زینبی راهگشا باشد.

انتهای پیام/ 7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از