حالت تاریک
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خبر داد:

۵۵بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی آماده میزبانی از دهه ولایت

۵۵بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی آماده میزبانی از دهه ولایت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت از امروز در ۵۵ بقعه متبرکه استان آغاز شده و تا پنجم تیر ادامه دارد.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: بقاع متبرکه خراسان جنوبی آماده میزبانی از عاشقان امیرالمومنین علی(ع) طی دهه امامت و ولایت هستند در همین راستا برنامه‌هایی در قالب قرائت دعای عرفه، نماز عید قربان و جشن عید غدیر در بقاع شاخص شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه از برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت در ۵۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: عصر امروز یکشنبه دعای پر فیض عرفه در ۲۳ بقعه متبرکه استان و در برخی امامزادگان با حضور مداحان کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نماز عید سعید قربان در ۱۴ بقعه متبرکه استان تصریح کرد: نماز عید در شهرستان قاینات در امامزاده زیدبن موسی آفریز، میرعبدالله و میرعبدالرزاق، در خضری دشت بیاض بقعه عبدالله کارشک، اسماعیل (ع)، شهرستان سربیشه مزار بی‌بی زینب خاتون، امامزادگان علوی، مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ابالفضل (ع)، شهرستان طبس امامزاد علی، سید حسین زرگ، سید محمد جعفر طیار طبس و بقعه شیخ احمد زنوغان، شهرستان نهبندان امامزاده سید علی و سیدنا الحسین و در شهرستان خوسف مزار شاه سلیمان علی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دهه کاروان شادی غدیر (نسیم ولایت) در خیابان‌های اطراف پنج بقعه متبرکه راه‌اندازی شده و نوای دلنشین یا علی(ع) به گوش جان اقشار مختلف مردم رسانده می‌شود.

بخشی‌پور گفت: همچنین در سه بقعه متبرکه بحث تجلیل و تکریم سادات را خواهیم داشت و ۲۴ بقعه متبرکه استان نیز میزبان برگزاری جشن عید غدیر خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در بقعه متبرکه امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم فردوس به مدت ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشا قرائت و تفسیر نهج البلاغه خواهیم داشت، افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، طرح ضیافت غدیر و غبارروبی ضریح امامزادگان از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از