حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)خراسان‌جنوبی؛

مخترعان و نخبگان استان باید موردتوجه قرار گیرند

مخترعان و نخبگان استان باید موردتوجه قرار گیرند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) گفت:باید به نخبگان و مخترعین استان بهاء داده شود و اگر بخواهیم تاثیر‌گذاری در استان داشته باشیم باید از مسئله نخبگان غافل نشویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»، سردار محمدرضا مهدوی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه استان با اشاره به اینکه با استفاده از مراکز علمی، پژوهشی و فناوری ظرفیت‌ها را شناسایی و به دنبال پیش برندگی حرکت کنیم، گفت: در کشور توانسته‌ایم در عرصه جهاد در علم و فناوری گام‌های موثری را در حوزه علم و فناوری برداریم.

وی افزود: سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه استان در مجموعه بسیج و سپاه جایگاه ویژه‌ای دارد و حکم آن به عنوان نخ تسبیح محسوب می‌شود.

فرماندار سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما یک ضعف و یک ظرفیت در عرصه علمی داریم،گفت:با اقداماتی که در عرصه علمی صورت گرفته است هنوز ابتدای راه هستیم و معتقدیم که این موضوع مربوط به یک تشکل خاص نیست لذا بسیج علمی نیز از همه ظرفیت‌ها استفاده در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خوب عمل کرده است.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری برای تکمیل زنجیره‌های ارزش شکل گرفته است،عنوان کرد: ما در کشور به لحاظ علمی نه کم داریم و نه عقب هستیم اما با توجه به اینکه در جایگاه بلندی در سطح علمی در منطقه داریم اما ضعف های نیز در سطح کشور وجود دارد.

فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی با بیان این سوال که چرا ما در مشکلات پیش پا افتاده شیرینی پیشرفت به کام ما تلخ شده است و چرا زمانی که در باره علم و فناوری را می بریم و صحبت می‌کنیم؛ تنها ذهنمان به سمت صنعت می رود، بیان داشت: همان قدر که باید به علوم تجربی و فنی توجه کنیم باید به علوم انسانی نیز توجه داشته باشیم.

سردار مهدوی با تاکید بر اینکه ما در حوزه علم و در عرصه مدیریتی مشکل داریم و این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است،افزود: اگر به این موضوع توجه شود خروجی کار خوبی خواهیم داشت.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه امروز به موضوع امید‌آفرینی، توسعه و پیشرفت در کشور و استان نیاز داریم،گفت: امروز لازم است مراکز پژوهشی و علمی و پژوهشی ما به این حوزه توجه داشته باشند.

به گفته وی با همان بضاعتی که داشته‌ایم در همه مسائل پیش قدم و پیشرفت هستیم،افزود: ما باید در کنار مراکز علمی، پژوهشی ظرفیت ها را شناسایی و به دنبال پیش برندگی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به دنبال اتاق فکر و اندیشه ورزی است که همه مراکز علمی در این اتاق با برنامه ریزی درست به دنبال حل مسائل استان باشند.

سردار مهدوی با بیان اینکه در دانشگاه چه میزان به دنبال نخبه پروری و شناخت استعدادها هستیم، افزود: ما در استان خراسان‌جنوبی چقدر در کشف این استعدادها حرکت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و هدایت دانشجوی نخبه می‌تواند ما را حل مشکلاتی که در حوزه مدیریتی داریم هدایت کند، بیان داشت: دانشجوی نخبه ما در دانشگاه با هدایت مراکز پارک و علم و فناوری و دانش بنیان می تواند گاها مشکل استان را حل کند.

وی تاکید کرد: باید دانشجوی نخبه را هدایت به مراکز علمی و صنعتی داشته باشیم اما گاهی هزاران مانع برسر راه این شخص نخبه  گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه این موانع می تواند در حوزه فرهنگی، اجتماعی ،اقتصادی و...تاثیر گذار باشد،افزود: باید آسیب‌ها توسط فکر و اندیشه نخبه ما حل شود و این دلایل خاص خود را دارد و بیشتر این موضوع از مسائل مادی است.

وی افزود: باید به نخبگان و مخترعین استان بهاء داده شود و به آنها در همه عرصه‌ها اطمینان دهیم واگربخواهیم تاثیرگذاری در استان داشته باشیم باید از مسئله نخبگان غافل نشویم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری،افزود: اگر بخواهیم بحث عمران،توسعه و پیشرفت را دراستان و کشور فراهم کنیم نیاز به یک انتخاب درست داریم و این نیازمند به احساس مسیولیت داشتن همه ما است.

سردار مهدوی ادامه داد: باید با تاکیه بر توان خودمان و توجه به نخبگان مسائل را حل کنیم چرا که نخبگان دربالا بردن  مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات تاثیر گذار هستند.

وی تاکید کرد: بالا بردن مشارکت عمومی در انتخابات موجب امنیت افرینی و اقتدار آفرین است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از