حالت تاریک
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی:

مدیریت جهان تحت تاثیر اربعین حسینی است

مدیریت جهان تحت تاثیر اربعین حسینی است

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به بین‌المللی‌شدن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، مستکبرین به استیصال درآورده که مدیریت جهانی تحت تأثیر اربعین حسینی است.

سید جواد حسینی واشان مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهارکرد: مکتب امام حسین علیه‌السلام در ذیل مکتب نبوی و دین مبین اسلام، یکی از عوامل بقا و زنده ماندن مکتب اسلام ناب است.

وی همدلی و هم‌فکری را از جمله رموز بقا و وحدت یک مکتب دانست و افزود: در دین مبین اسلام، سه اصل توحید، نبوت و معاد، اصولی محور هستند؛ توحید و وحدانیت خداوند متعال منشا تمام امور است، و خداوند خالق و مدبر عالم است.

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی نبوت و حضرت خاتم الانبیا محمد صلی الله علیه و آله و سلم را به‌عنوان محور دوم عنوان کرد و یادآورشد: وحدت و جامعه یا انسان‌های مومن به‌عنوان محور سوم است که در حقیقت هدف خدا و پیامبر هدایت آنها است.

حسینی‌واشان به ایمان به‌عنوان عنصر پیوند سه رکن فوق و عامل اتحاد میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام با حرکتی که از مدینه آغاز کرد تا مکه به‌طور مدام، بر عدم مشروعیت حکومت یزید و معرفی حکومت نامشروع یزید کوشید و در ادامه حرکت، علی‌رغم شناختی که از مردم کوفه و عدم پایبندی به عهد و وفای آنها داشت اما مسیر کوفه را بعد از مکه انتخاب کرد تا با معرفی اهداف قیام و استکبار حاکم در جامعه آن زمان، در راستای احیای سنت نبوی و دین اسلام تلاش کند.

عاشورا احیا کننده وحدت مسلمانان است

وی خاطرنشان‌کرد: امام حسین علیه‌السلام در این قیام، برای ایجاد وحدت، احیای دین مبین اسلام وتأثیرگذاری بر قلوب انسان‌های آزاده، حتی از نثار خون عزیزترین خاندان خود به‌ویژه نوزاد خردسال خود می‌گذرد و به مقام ثارالله می‌رسد؛ خونی که در روز عاشورا بر زمین ریخته شده به فرموده بزرگان، رسواگر ظالمان و احیاکننده وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد.

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی با بیان این‌که نبی مکرم اسلام می‌فرمایند «خون امام حسین علیه‌السلام حرارتی در قلوب مؤمنین روشن کرده که خاموش شدنی نیست»، گفت: از طرف دیگر با تامل و تفکر در حوادث چند ساعته روز عاشورا، تحولی در درون آزادی‌خواهان ایجاد می‌کند که سیل عظیم جمعیت چندمیلیونی را به سمت خود می‌کشد.

اربعین نماد عظمت اسلام است

حسینی‌واشان راهپیمایی چند میلیونی اربعین را از منابع عظمت اسلام، مسلمین و وحدت‌آفرین دانست و افزود: در این راهپیمایی، بزرگانی از ادیان و مکاتب مختلف دینی و سیاسی برای ثبت این رویداد مهم شرکت می‌کنند که بعضا خود تحت تأثیر این رویداد، مبلغ دین اسلام می‌شوند.

نهضت امام حسین علیه‌السلام سرآغاز انقلاب‌های بزرگ دنیا است

وی مکتب امام حسین علیه‌السلام را سرآغاز بسیاری از نهضت‌های آزادی‌بخش در نقاط مختلف دنیا برشمرد و گفت: افراد مختلفی از هندوستان، آمریکای لاتین تا آسیا در این پیاده‌روی حضور دارند و آخرین انقلاب‌های برگرفته از نهضت عاشورا، انقلاب اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن است.

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌کرد: در نهضت امام حسین علیه‌السلام به‌دلیل وجود نقاط روشن و امیدآفرینی برگرفته از فطرت، حتی در بحبوحه جنگ، بعضی از آزاداندیشان و دارای فطرت پاک را به‌خود جذب می‌کند.

حسینی‌واشان یادآورشد: امروز جوانان و نوجوانان با مطالعه کتب قیام حسینی شهید مطهری و انسان 250 ساله، با نقاط امیدبخش زندگانی امام حسین علیه‌السلام آشنا و جذب نهضت بزرگ حسینی می‌شوند.

مدیریت جهان تحت تاثیر اربعین حسینی است

وی اظهارکرد: با توجه به بین‌المللی‌شدن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و حضور آزادی‌خواهان اقوام، مذاهب و ملل مختلف، مستکبرین به استیصال درآورده که در صورت تجمیع این نیروی عظیم، می‌تواند مدیریت جهانی تحت تأثیر قرار بگیرد به همین دلیل تلاش می‌کند تا با اقدامات تفرقه‌افکنانه میان دو ملت مومن ایران و عراق به بهانه‌های دروغین، تفرقه بیاندازد و بر این حرکت عظیم اثربگذارد.

مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی تاکیدکرد: استکبار جهانی باید بداند دوره اجرای این نقشه‌های شوم تمام شده است؛ امروز آزادی‌خواهان جهان به‌دنبال زیست انسانی و آزاد هستند تا ان‌شاءالله به‌زودی شاهد تجزیه قدرت‌های استعماری و فروپاشی آنها خواهیم بود.

وی تصریح‌کرد: امروز امت واحده با همدلی، هم‌افزایی و توکل بخدا برای زمینه‌سازی ظهور آخرین منجی تلاش کنند تا ان‌شاءالله از یاران آن حضرت باشیم.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از