حالت تاریک
رئیس اداره زکات خراسان‌جنوبی در برنامه‌پرسمان تاکید کرد:

مسئولان استان پای کار زکات باشند

مسئولان استان پای کار زکات باشند

رئیس اداره زکات خراسان‌جنوبی در برنامه پرسمان شبکه خاوران با گلایه از برخی مسئولان استان که پای کار زکات نیستند از آن‌ها خواست بیش از گذشته به این فریضه الهی توجه کنند.

به گزارش خاورستان، حجت‌الاسلام حسین فلسفی صبح امروز در برنامه پرسمان شبکه خاوران گفت: بر اساس قانون زکات مصوب ۱۳۹۰ این همراهی در استان‌های دیگر بیشتر مشاهده شده و انتظار می‌رود مسئولان استان هم در زمینه این فریضه الهی که ۳۲ مرتبه در قرآن به آن تاکید شده با دبیرخانه شورای زکات همراه باشند.

رئیس اداره زکات استان با اشاره به این که تاکنون نقش مسئولان استان در این رابطه کم رنگ‌تر بوده است تاکید کرد: در صورت تعامل بیشتر و پای کار آمدن مسئولان به طور قطع درآمدهای زکات استان بیشتر خواهد شد و‌ خواهیم توانست نیاز افراد بیشتری در استان را مرتفع کنیم.

حجت‌الاسلام فلسفی‌ در این برنامه رادیویی با قدردانی از مردم استان که در پرداخت زکات سرآمد هستند افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکوات واجب و مستحبی توسط مردم نیکوکار استان پرداخت شده و ۱۵۰ درصدی برنامه‌ها تحقق یافته است.

وی با بیان این که از میزان زکات جمع آوری شده ۷۶ درصد نقدی و ۲۴ درصد به صورت غیر نقدی بوده است افزود: ۹ درصد زکات واجب و ۲۴ درصد زکات مستحبی بوده است.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون ۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در بخش رفع نیاز محرومان و بقیه در عمرانی هزینه می‌شود افزود: زکات جمع آوری شده امسال صرف خرید ۱۲ سری جهیزیه، ۸۵۲ مسکن محرومان، ۱۰۶۵ درمان نیازمندان و .... شده است.

وی با اشاره به وجود شورای زکات در هر روستا و منطقه‌ای تصریح کرد: براساس قانون زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در خود همان منطقه هزینه می‌شود.

به گفته وی در خصوص کفارات توانستیم حمایت‌های خوبی را از مرکز داشته باشیم و سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان در این راستا جذب شد که در همین زمینه هم هزینه شده است.

وی با اشاره به ابتکارات این شورا برای تجلیل و تشویق زکات دهندگان با خرید اقلام مورد نیاز کشاورزان و دامداران هر منطقه افزود: در رابطه با توانمندسازی و اشتغال با زکات هم‌ اقدامات تاثیر گذاری انجام شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از