حالت تاریک
امام جمعه قاین:

مشارکت دور دوم انتخابات اهمیت بیشتری دارد

مشارکت دور دوم انتخابات اهمیت بیشتری دارد

امام جمعه قاین گفت: کسانی که دلشان برای اسلام می‌تپد، درد انقلاب دارند و خودشان را بدهکار خون شهدا می‌دانند، باید بد‌انند که حضورشان در این مرحله از انتخابات نسبت به مرحله قبلی دارای اهمیت بیشتری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با تاکید بر اهمیت دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارکرد: خوشبختانه دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری به بهترین نحو برگزار شد، حضور مردم در پای صندوق‌ها خوب بود، هیچ‌گونه خطری موجب دلواپسی مردم برای حضور وجود نداشت و آرامش بر انتخابات حاکم بود.

وی با اشاره به دو مرحله‌ای شدن انتخابات نیز گفت: اکنون در یک طرف نگاه خیلی وسیعی را می‌بینیم که حتی از خط قرمز‌های دینی هم رد می‌شود و در برخی موارد تضارب بین انقلاب و ضد انقلاب، انقلاب و ولنگاری، ارزش‌های دینی و لاابالی‌گری وجود دارد.

امام جمعه قاین تاکید کرد: کسانی که دلشان برای اسلام می‌تپد، درد انقلاب دارند و خودشان را بدهکار خون شهدا می‌دانند، باید بد‌انند که حضورشان در این مرحله از انتخابات نسبت به مرحله قبلی دارای اهمیت بیشتری است.

رحمانی با بیان اینکه حضور در انتخابات علاوه بر اینکه یک واجب سیاسی است، به جهات دیگری واجب شرعی و دفاع از انقلاب هم است، گفت: همچنان که مردم نسبت به نماز و روزه و ارزش‌های دینی بی‌تفاوت نیستند، در خصوص شرکت در انتخابات هم باید اهتمام داشته باشند، چرا که یک رای هم ارزشمند است.

وی افزود: برای مشارکت در انتخابات هیچ کار و بهانه‌ای پذیرفته نیست و هر کسی مشغول هر کار مهمی هم که باشد؛ باید آن را رها کرده و برای چند دقیقه هم که شده، برای رای دادن حاضر شوند، چرا که هر رایی که در صندوق انداخته می‌شود، مانند یک تیر در چشم دشمنان، بد‌خواهان و استکبار جهانی است.

او تاکید کرد: در‌واقع هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، جمهوری اسلامی از پشتوانه بیشتری برخوردار خواهد بود و مسئولین اجرایی هم دلگرمی بیشتری خواهند داشت.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه حضور در انتخابات؛ رای به انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: قطعا رای‌هایی که در صندوق انتخابات ریخته می‌شود فقط برای انتخاب رئیس‌جمهور نیست؛ بلکه به‌منزله رای به اسلام، انقلاب، ارزش‌های دینی و انقلابی هم هست و با یک رای چندین هدف مورد‌توجه است.

وی با تاکید بر لزوم دقت مردم در انتخاب نامزد اصلح، بیان کرد: بر اساس نظر مقام معظم رهبری؛ فرد اصلح حتما باید تعهد دینی، پایبندی به انقلاب و ارزش‌ها و اهتمام به خون شهدا داشته باشد. در این انتخابات نباید کسی را که حتی سر سوزنی با انقلاب زاویه‌دارد را به عامل جمهوری اسلامی برگزید.

رحمانی ادامه داد: شک ندارم که در بین دو کاندیدای فعلی؛ استکبار جهانی در یک طرف حضور دارد، وضعیت را رصد می‌کند و از برخی صحبت‌هایی که شده احساس خوشحالی می‌کند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) در تشخیص اصلح یک قاعده کلی را مطرح و تاکید کردند که هر وقت آمریکا از شما تعریف و نسبت به شما دلسوزی می‌کند، بد‌انید که آن روز از اسلام و انقلاب فاصله گرفته‌اید.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از