حالت تاریک
یادداشت خبرنگار؛

معلمان تأثیرگذارترین مؤلفه‌نظام تعلیم وتربیت

معلمان تأثیرگذارترین مؤلفه‌نظام تعلیم وتربیت

معلمان، این طلایه‌داران هدایت، تفکّر و اندیشه ورزی، همواره به عنوان تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت در اعصار و قرون متمادی، با نقش‌های بی‌بدیل خود، بر تارک تعلیم و تربیت نسل‌های بشری، درخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، زنگویی در یادداشتی نوشت؛ معلم، زندگی مردم را تغییر می‌دهد شاید معلمی تنها حرفه‌ای است که زمان و مکان مشخصی ندارد. معلمی، شغلی است که همه‌ی جهانیان مخاطب آن است. معلمان، این طلایه‌داران «هدایت»، «تفکّر» و «اندیشه ورزی» ، همواره به عنوان تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت در اعصار و قرون متمادی، با نقش‌های بی‌بدیل خود، بر تارک تعلیم و تربیت نسل‌های بشری، درخشیده و از پرتو روح‌بخش خویش، فرزندان این مرز و بوم را به زیور دانش، تفکّر و اندیشه‌های ناب آراسته و با حیات معنوی خویش، جامعه را بر محور خردورزی، ارزش‌ها و کرامات انسانی ، استوار ساخته‌اند.

آنان که نام خود را در جرگه معلمان واساتید ثبت کردند، رهروان راه روشن انبیاء اند که با زدودن ظلمات جهل وکنارزدن حجاب نادانی، گل واژه ایمان را در لوح جان می نگارند و با تحمل رنج در اعطای گنج علم و دانش صبورانه رسالت الهی خود را به مقصود می‏ رسانند وشهید مطهری الگویی تمام عیار برای همه معلمان، جویندگان علم و خانواده بزرگ تعلیم و تربیت بوده و هست.

پس پرداختن به معلم و معلمی، در واقع پرداختن به همگان و همه‌ی امور زندگی است. معلم زمانی خوش‌حال است یا احساس خوش‌حالی می‌کند که در تغییر مثبت رفتار کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها موفق شود؛ که جز این هدفی ندارد.

معلم شایسته هر روز، نه بلکه هر لحظه را روز خویشتن یا فرصت تغییر رفتار می‌داند. بنابراین، هر روز «روز معلم» است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از