حالت تاریک
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه:

موفقیت بسیج درشناسایی و خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمن

موفقیت بسیج درشناسایی و خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمن

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه گفت: مجموعه بسیج در جنگ ترکیبی آمریکایی- صهیونیستی تمام عیاری که سال گذشته در کشور ما رقم خورد، در بحث ماموریت های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین خنثی سازی توطئه های دشمن موفق عمل کرد.

محسن کاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه به مناسبت هفته بسیج در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: امام خمینی (ره) مجموعه بسیج را با هدف پاسخ به تهدیداتی که از سوی آمریکا به کشور ما تحمیل می شد، تاسیس کردند و در واقع اولویت اول و هدف اصلی از تاسیس بسیج، مقابله با شیطان بزرگ آمریکا بود. همانطور که در جریان اتفاقاتی که به تسخیر لانه جاسوسی برمی گشت، امام راحل فرمودند که برای مقابله با شیطان بزرگ، تشکیل بسیج 20 میلیونی نیاز کشور است.

وی افزود: بعد از آن و در دوران دفاع مقدس هم بسیج و بسیجیان؛ حضور فعال و پرافتخاری در دفاع از کشور داشتند و توانستند موفقیت های عظیم و غیرقابل باوری را برای نظام و انقلاب رقم بزنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه بیان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس هم امام خمینی(ره) تاکید داشتند که نگذارید ایادی آمریکا و شوروی روی دو قشر دانشجویان و طلاب علوم دینی نفوذ کنند و تقریبا ماموریت جنگ نرمی را به مجموعه بسیج محول کردند. بنابراین بعد از موفقیت های بسیج در عرصه جنگ سخت و نظامی، ماموریت این مجموعه به حوزه جنگ نرم منتقل شد.

کاری گفت: بعد  از امام راحل، مقام معظم رهبری هم بر اساس شرایط و اقتضائات مختلفی که در حوزه های سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و ...، وظایف مشابهی را به بسیج واگذار کردند که خوشبختانه بسیج توانست با نقش موثر خود در حوزه جنگ نرم و فرهنگی، حافظ ارزش ها اسلامی و انقلابی باشد.

وی تصریح کرد: امروز هم مجموعه بسیج  در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن علیه کشور و انقلاب راه اندازی کرده موفق بوده و بسیجیان بر اساس باور، ایمان و شناختی که نسبت به پیروزی جبهه حق داشته اند، توانستند نقش موثری را ایفا و موفقیت های خوبی را کسب کنند.

او اظهارکرد: عرصه های حضور بسیج در کشور ما، عرصه های متعددی است که بسیجیان با الگوگرفتن از رزمندگان دفاع مقدس و همچنین با ویژگی های خاصی که در تعاریف امامین انقلاب برای فرهنگ و تفکر بسیجی است، توانسته اند شکست ناپذیری و ماندنی بودن انقلاب را ثابت کنند و خاری در چشم دشمنان نظام باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه تاکید کرد: در جریان اغتشاشات و جنگ ترکیبی آمریکایی- صهیونیستی تمام عیاری که سال گذشته در کشور ما رقم خورد، یکی از مجموعه های موفقی که در بحث ماموریت های امنیتی و اطلاعاتی و همچنین خنثی سازی توطئه های دشمن نقش داشت، مجموعه بسیج بود که با پشتوانه قوی مردمی توانست در بحث شناسایی عوامل فتنه و اغتشاش در سطح کشور کمک کند.

کاری افزود: همچنین بسیجیان با حضور به موقع خود در میدان، باعث روشنگری و بصیرت افزایی برای عامه مردم شدند و توانستند چهره پشت پرده کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی می دادند را برای مردم برملا کنند و مقابله جدی با توطئه دشمن داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه اظهارکرد: مجموعه بسیج طی تاریخ عمر 44 ساله خود کارنامه پرافتخاری داشته و امروز هم همانطور که شاهدیم خیلی از کشورهای جبهه مقاومت، گروه ها و احزاب مختلف، توانسته اند از این مجموعه موفق الگو بگیرند.

او ادامه داد: هم اکنون می بینیم که در کشورهای اسلامی عراق، یمن، فلسطین، لبنان و حتی افغانستان توانسته اند از اقدامات موفق بسیج در کشور ما الگو بگیرند و موفقیت های خوبی هم داشته اند.

کاری بیان کرد: امروز هم در جنگ تمام عیاری که بین رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود دارد، همه موفقیت هایی که حاصل شده، مرهون تفکر جهادی و بسیجی است که توسط رزمندگان جبهه مقاومت اجرایی و عملیاتی شد و شکست غیرقابل ترمیم اطلاعاتی و نظامی را به رژیم اشغالگر ارتش اسرائیل وارد کرد.

وی تاکید کرد: مجموعه بسیج همیشه خودش را خادم مردم دانسته و می داند و همیشه هم در این راستا گام برداشته و تلاش کرده تا هر جایی کوچکترین مشکلی برای مردم پیش بیاید، وظیفه خدمت گذاری خودش را انجام دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه گفت: بسیج از ابتدای عمرش تاکنون؛ همیشه و در همه زمینه ها از جمله امداد و نجات،  بلایای طبیعی، شیوع کرونا و... در خط مقدم بوده تا مردم آسیب نبینند و متضرر نشوند.

کاری افزود:  امروز هم وظیفه اصلی و مهم بسیج بر اساس تاکید مقام معظم رهبری؛ حضور در خط مقدم جهاد تبیین در راستای تحقق فرمایشات رهبری، محرومیت زدایی، کمک به دولت، دستگاه های اجرایی و مردم، امید آفرینی و تقویت امید در سطح جامعه است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از