حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

نقش مهم زنان در تحقق سبک زندگی فاطمی

نقش مهم زنان در تحقق سبک زندگی فاطمی

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: برای تحقق سبک زندگی فاطمی و زیست عفیفانه، زنان نقش مهم و تأثیر‌گذاری دارند.

فاطمه بصیری پور به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» ضمن تبریک این میلاد فرخنده و پاسداشت مقام زن و مادر، اظهارکرد: در جامعه اسلامی زنان از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و شاهد رشد و بالندگی و تعالی زنان و پرورش نخبگانی در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و... هستیم.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: با پشتوانه قوی انقلابی که زنان دارند و همچنین حمایت خوبی که نظام از جایگاه و شأن زنان با حفظ کرامت آنان دارد، خوشبختانه شاهد نقش آفرینی موفق و تأثیرگذار زنان در بعد اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه زن رکن خانه و مادر نقطه اتحاد و تحکیم بنیان خانواده است که تربیت نسل آینده مملکت در دست این زنان و مادران پاکدامن است، عنوان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود، تزلزل بنیان خانواده را هدف قرارداده و از این حیث تضعیف جایگاه، شأن و اراده زنان و دختران جامعه اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

بصیری پور بیان کرد: برای تحقق سبک زندگی فاطمی و زیست عفیفانه، زنان نقش مهم و تأثیر‌گذاری دارند و اگر فکر، ذهن و نگرش اسلامی و انقلابی بانوان تضعیف شود، خانواده اسلامی متزلزل و جامعه نیز دچار آسیب خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها متلاشی شود، جامعه هم در گرو تزلزل بنیان خانواده، دچار آسیب خواهد شد. زمانی هم که ارزش‌ها، اعتقادات و‌اندیشه‌ها دچار آسیب شود، روزنه برای نفوذ دشمن ایجاد می‌شود و می‌تواند در جامعه سوداگری کند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته زن و با هدف ترویج سبک زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی حضرت زهرا(س)، در مجموعه بسیج جامعه زنان سطح استان، با حضور مسئولان نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج خواهران، ستاد‌هایی تشکیل و برنامه‌ریزی‌های متعددی برای گرامیداشت این هفته انجام شد.

بصیری پور از جمله برنامه‌های بسیج جامعه زنان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن را برگزاری همایش شکوه مادری، نشست تخصصی طلیعه کوثر با حضور مسئولان سمن های الگوی سوم، برگزاری دوره‌های تربیت راویان جایگاه زن در اسلام و مقایسه با غرب، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و علمی با موضوع نقش زنان در پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، برپایی موکب فرهنگی هنری خیمه مادر در میادین و اماکن اصلی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی بانوان در سطح نواحی، برگزاری جشنواره فرهنگ هنری خانواده ایرانی، میز خدمت به زنان در سطح ادارات، برگزاری مراسم عصر شعر با محور زن و خانواده، برگزاری جشنواره سرود دختران انقلاب، تجلیل و تکریم از پزشکان، پرستاران، بهیاران و سایر فعالان در حوزه جمعیت، برگزار کافه گفتگو در سطح مدارس با رویکرد تبیین جایگاه زن و دختر در اسلام و تطبیق با جایگاه زن و دختر در غرب، برگزاری اردوی یک روزه مادر- دختری و... عنوان کرد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های امسال در جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در بند نسوان زندان مرکزی بیرجند، گفت: با هدف ترویج سبک زندگی فاطمی، کاهش جرائم و کمک به زنان زندانی جرائم غیر عمد و با همت دادگستری کل استان و سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان، اهدا کارت هدیه به زندانیان مسما به نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها توسط بسیج جامعه زنان، توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۰میلیون ریال به همت انجمن حمایت از زندانیان و سپاه استان، زمینه آزادسازی ۶۳ زندانی زن و مرد جرائم غیر عمد، انتقال ۶۳ زندانی غیر بومی از خراسان جنوبی و تأمین ۶۳ پابند در مرخصی، تأمین و به نیت حاج قاسم انجام شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از