حالت تاریک
۲۹ آبان؛

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی برپا می‌شود

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی ۲۹ آبان‌ماه افتتاح می‌شود و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، حسن علی فولادی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی ۲۹ آذرماه در محل نمایشگاه‌ها بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: این دوره از برگزاری نمایشگاه‌ها با محوریت «سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی» برگزار می‌شود و تا تاریخ سوم آذرماه به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

فولادی با اشاره به اینکه ساعت برگزاری نمایشگاه از ساعت چهار بعدازظهر تا ۹ شب خواهد بود، گفت: هنرمندان صنعتگری از ۳۱ استان کشور برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم همه این بزرگواران در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۲۱۰ غرفه در این نمایشگاه برپا می‌شود که ۷۰ غرفه آن به موضوع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی اختصاص خواهد یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰۰ کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در خراسان جنوبی وجود دارد و فرصت‌های اشتغال‌زایی متعددی را نیز به وجود آورده است.

فولادی گفت: بیشتر این کارگاه‌ها در شهرهای فردوس، خوسف، زیرکوه، سه قلعه و سرایان برپا است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از