حالت تاریک

هزار و ۲۰۰شهید دانشجومعلم در کشور شناسایی شدند

هزار و ۲۰۰شهید دانشجومعلم در کشور شناسایی شدند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: براساس آخرین آمار احصا شده در کشور هزار و ۲۰۰ شهید دانشجو معلم داریم که یک سوم شهدای دانشجو را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، سجاد صدیقی در حاشیه اولین اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای دانشجو معلم در خراسان جنوبی که روز دوشنبه در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: احصای آمار شهدای دانشجو معلم در برخی استان‌ها هنوز در حال صحت‌سنجی است و با توجه به اینکه برخی از اعضای خانواده‌های شهدا فوت شده‌اند اطلاعات و آمار به سختی جمع آوری می‌شود.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم افزود: موظف و مکلف هستیم اسطوره‌های خود را بشناسیم و معرفی کنیم لذا کنگره ملی شهدای دانشجو معلم فرصت مناسبی برای معرفی این اسطوره‌ها به نسل جدید است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور اظهار داشت: اسطوره‌ها ویژگی خاصی دارند و اساسا هویت ساز هستند لذا معرفی آنان باعث افزایش انگیزه و علایق عمومی نسبت به آرمان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم از سه سال قبل آغاز شده است بیان کرد: با شروع مقدمات این کنگره ملی پیگیری‌هایی برای شناسایی شهدا و خانواده‌هایشان در سطح استان‌ها انجام شده که خراسان جنوبی به عنوان اولین استان توانست این اجلاسیه را برگزار کند.

صدیقی افزود: امید است اجلاسیه‌های ۳۰ استان دیگر هم برنامه ریزی و برگزار شود تا ۲ سال آینده بتوانیم کنگره ملی را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: نسل جدید دانشجو معلم عاشقانه در این مسیر گام برداشته و کاری که در این اجلاسیه‌ها انجام داده‌اند کمتر از اقدام شهدا نبوده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در جریان اجلاسیه‌های این کنگره ملی مجموعه کتاب‌ها و محصولاتی که تولید شده نیز رونمایی می‌شود که خراسان جنوبی با سه اثر فرهنگی از استان‌های پیشرو است.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از