حالت تاریک
امام جمعه اهل سنت زیرکوه:

وحدت امری ضروری و لازم است

وحدت امری ضروری و لازم است

امام جماعت اهل سنت حسن آباد شهرستان زیرکوه گفت: وحدت یک ضرورت است و بسیاری از علما و اندیشمندان جهان اسلام به این موضوع اذعان دارند.

مولوی حافظ نهتانی امام جماعت اهل سنت حسن آباد زیرکوه به مناسبت هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: خداوند در قرآن تاکید می کند که از کسانی که دنبال تفرقه هستند نباشید. در واقع وحدت یک ضرورت است و بسیاری از علما و اندیشمندان جهان اسلام به این موضوع اذعان دارند.

او تاکید کرد: خداوند نیز در قرآن عظیم‌الشأن در این خصوص سفارش زیادی کرده و از جمله در آیه 105 سوره آل عمران می فرماید: " وَ لا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ‌ - و مانند كسانى نباشيد كه بعد از آنكه دلايل روشن برايشان آمد، باز هم اختلاف كرده و پراكنده شدند و براى آنان عذابى بزرگ است".

وی با اشاره به اینکه قطعا وحدت امری ضروری و لازم و از واجبات شرعی است،  بیان کرد: وحدت از ریشه توحید است و هر مسلمانی هم که معتقد به توحید است، باید بر وحدت بین شیعه و سنی تاکید داشته باشد.

امام جماعت اهل سنت حسن آباد زیرکوه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) کامل ترین معلم برای مسلمانان و جامعه بشری است، گفت: حضرت محمد(ص) رحمة للعالمین و پیام آور اخلاق و مهربانی هاست. ایشان حتی در ارتباط با مخالفین‌شان هم مراعات می کردند، اما متاسفانه اکنون چیزی که در جامعه کم داریم، اخلاق نبوی است.

نهتانی عنوان کرد: ما امت پیامبری هستیم که تمام پیامبران الهی به وجود ایشان افتخار می‌کنند و در روز قیامت  نیز تمام انبیاء و انسان‌ها زیر پرچم آن حضرت قرار می‌گیرند، به همین دلیل مسلمانان باید بدانند که وارث چه دینی و منتسب به چه انسان‌های بزرگی هستند.

وی با بیان اینکه از زمانی که مسلمانان از اسلام و دو محور بزرگ قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) فاصله گرفتند، با مشکلاتی مواجه شدند، گفت: اگر امروز مسلمانان از ظرفیت کامل اسلام بهره‌مند باشند، می‌توانند دنیا را رهبری و مدیریت کنند و مایه خیر و رحمت برای جهانیان باشند، همانطور که در صدر اسلام بودند و در دنیا حرف اول را می‌زدند.

امام جماعت اهل سنت حسن آباد زیرکوه ادامه داد: امروز جهان بشری با دو پدیده مبارک و شوم مواجه است؛ پدیده مبارک و خوشحال کننده این است که اسلام گرایی و بیداری اسلامی در دنیا موج می‌زند و پدیده نامبارک و شوم نیز رشد افراط گرایی و اختلاف بین مسلمانان است.

 

انتهای خبر/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از