حالت تاریک

وداع با لاله‌های خوشنام فاطمی در بیرجند

وداع با لاله‌های خوشنام فاطمی در بیرجند

آیین وداع مردم بیرجند با پیکر مطهر سه تن از لاله‌های خوشنام فاطمی همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ شهدای گمنام، فرزندان شایسته ایران اسلامی که بعد از گذشت سال‌ها از جنگ هشت ساله دفاع مقدس هیچ نشانی از آنها باقی نمانده اما مردم همچنان ارادت وصف‌ناشدنی به این دلاورمردان دارند، شامگاه شنبه مادران به ویژه خانواده‌های شهدا در حسینیه جماران بیرجند، پیکر مطهر سه تن از شهدای گمنام را در آغوش گرفتند و برای آنان نیز مادری کردند.

این شهدا با تقدیم خون پاک خود به خاک افتادند تا مردم ایران راست قامت باشند و به خاک نیفتند و ایران اگر امروز به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است، این امنیت را مدیون خون پاک این شهدای گرانقدر است.

جوانان غیور و دختران فاطمی بیرجند چه عاشقانه به استقبال شهدای گمنام رفتند و صدای رسای نسل امروزی که فریاد زدند: ای بچه‌های مقاومت، ای غیرت‌های خاک، غربت‌های زخمی زهرا(س)، خوش آمدید، باز حضورتان فضای شهر و دیارمان را عطرآگین کرد و حالا دیگر تو لبریزی از حس آشنایی و من تهی از حس غربت با تو، پرستوی مهاجر، حالا دیگر انتظار مادر پیرت به سر رسیده، خوش آمدی ای گل زهرا(س)، به شهر ما خوش آمدی.

خراسان جنوبی چند روزی است که آغوشش را برای این پرستوهای خونین بار باز کرده است و نه تنها در مرکز استان بلکه در جای جای این خطه مردمانی شهیدپرور همچون مادر اشک می ریزند.

و اما چه زیبا مردم این شهر در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با سه تن از آلاله‌های زهرایی و سربازان گمنام وطن در حسینیه جماران وداع دارند. در حالی که عطر یاس در فضای حسینیه پیچیده، یک به یک به تابوت‌ها نزدیک می‌شدند و بر آنها دست می‌کشند پارچه‌ای تبرک می‌کنند و لحظاتی سر بر تابوت شهید اشک می‌ ریزند.

در ادامه تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهدای کربلا و شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای گمنام دوران دفاع مقدس به عزاداری پرداختند.

پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۱۸ آذرماه در آستانه دهه دوم فاطمیه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

طی یک هفته گذشته مراسم تشییع و وداع مردمی طی روزهای اخیر در شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، پادگان‌ها، زندان‌ها، ادارات و پاسگاه‌های مرزی استان برگزار شد و فردا ۲۶ آذرماه همزمان با سراسر کشور و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پنج شهید گمنام در بیرجند از کهف الشهدا تا ابوذر تشییع می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیکر یک شهید ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در روستای استِند و یک شهید دیگر در روستای بارنجگان شهرستان مرزی زیرکوه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

همچنین سه شهید دیگر به تهران بازگردانده می‌شود تا در دیگر نقاط کشور تشییع و به خاک سپرده شوند.

شهید گمنامی که در روستای بارنجگان به خاک سپرده می‌شود ۲۸ ساله در عملیات والفجر سه، مرداد ۱۳۶۲ در منطقه مهران به شهادت رسید و شهید گمنامی که در روستای استند به خاک سپرده خواهد شد، ۲۶ ساله در عملیات مولای متقیان (ع)، اسفند ۱۳۶۰ در منطقه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۵۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۶۲ نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌و با خاکسپاری پیکر این شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۵۶ شهید گمنام افزایش می‌یابد. خراسان حدود ۲ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از