حالت تاریک

پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر می شود

پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی گفت:پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم هم گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، هادی شاه‌وردی در ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: 18 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که باید برای آن ها در ایام نوروز برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نهبندان می توانست پیشران اقتصادی این منطقه باشد، افزود: به عنوان متولی این حوزه در این خصوص از مدیران گذشته گله مندیم، 50 هزار اسکان در نهبندان ظرفیت خوب و جایگاه دوم را در استان دارد که نیازمند تلنگر و برنامه ریزی است.

وی با اشاره به این‌ که‌ در حوزه میراث فرهنگی منحصر بفرد است و اثر بیابان لوت و آسبادهای نهبندان را داریم گفت: پایگاه آسبادهای ایران در نهبندان مستقر خواهد شد و موافقت این مهم هم گرفته شده است.

مدیر کل ميراث فرهنگى، صنابع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: 307 آسباد را در خراسان جنوبی داریم و موزه آسبادها هم باید هرچه سریع تر راه اندازی شود.

شاه وردی گفت: صادرات صنایع دستی نهبندان قابلیت خوبی در ارسال است، بیابان لوت گرم ترین نقطه کره زمین، بلند ترین تپه های ماسه های دنیا می تواند گردشگر خارجی و خاص را جذب کند.

وی ادامه داد: اعتبارات ما چندین برابر شده است اما یکی از دغدغه‌های ما در حوزه راهداری و محورهای مواصلاتی در نهبندان و سربیشه است که باید این 50 هزار اسکان ثبت شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: افطاری دادن به عنوان یک میراث معنوی ثبت شده و می توان با کمک دستگاه ها این مهم را در نهبندان دنبال کنیم.

وی خواستار ارائه فهرستی از دستگاه های خدمات رسان و بروشور های گردشگری در ورودی شهرستان شد و اضافه کرد: برنامه ریزی برای تالاب کجی باید انجام شود چراکه 60 میلیارد تومان به حوزه محیط زیست اختصاص یافته تا مباحث فضای اقامتی و سرویس بهداشتی را داشته باشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از