حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد:

پیش‌بینی ۳۸۷ پایگاه طرح اوقات‌فراغت دانش‌آموزان

پیش‌بینی ۳۸۷ پایگاه طرح اوقات‌فراغت دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۳۸۷ پایگاه طرح اوقات فراغت برای دانش‌آموزان در تابستان سال جاری در مراکز فرهنگی و هنری و مدارس استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر روز یکشنبه در شورای اداری استان با اشاره به طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری گفت: ایجاد ۳۸۷ پایگاه اوقات فراغت برای دانش‌آموزان در تابستان امسال پیش‌بینی شده است

وی زمان ثبت‌نام دانش آموزان را تا اول تیرماه اعلام کرد و افزود: همه دانش‌آموزان می‌توانند، از طریق مراجعه به سایت نورینو با ورود به پنجره فعالیت‌های تابستانی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد:  تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۳۵۰ رشته در این پایگاه‌های اوقات فراغت ثبت‌نام کردند.

موسوی‌نژاد یادآور شد: سال گذشته ۴۶ هزار نفر در پایگاه‌های اوقات فراغت استان ثبت‌نام کردند که رویکرد در سال جاری بالا بردن جمعیت آماری دانش‌آموزان و پایگاه‌ها و متنوع‌تر کردن فرصت‌های یادگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در برنامه هفتم توسعه در دستور کار است، عنوان کرد: برای اجرای این مهم در طی پنج سال باید ۹ هنرستان برای تامین فضای کارگاهی در خراسان جنوبی احداث شود.

وی با اشاره به اینکه هنرستان‌ها را متناسب با رشته‌ها تجهیز و نیروی انسانی ماهر استخدام کنیم، گفت: همچنین باید رشته‌ها را متناسب با نیاز بازار کسب و کار توسعه دهیم‌ و زمینه‌ساز هدایت دانش‌آموزان متناسب با علایق و نیاز جامعه باشیم.

وی در پایان خواستار موافقت کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری برخی از فضاهای آموزشی به کاربری تجاری برای تحقق کسب درآمد ۹۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال جاری شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از