حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان پیگیری می‌شود

واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان و شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود در دست پیگیری است‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان با اشاره به ضعف خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها و نگاه‌های بسته برای جذب سرمایه‌گذار، اظهار کرد: در حالی که زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، جاده و راه‌آهن و ... در برخی استان‌ها دیگر فراهم است و با نگاه‌های باز برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنند.

وی افزود: تأمین آب و برق صنایع از جمله دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در استان خراسان جنوبی است که باید زیرساخت‌ها در این رابطه مهیا شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان دو پست ۴۰۰ کیلوولت برق در استان احداث شده اما در طول دو سال گذشته عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در نهبندان آغاز شده و پیشرفت بیش از ۳۰ درصد دارد.

قناعت ادامه داد: همچنین یک پست برق ۴۰۰ کیلوولت دیگر هم در آینده نزدیک در غرب استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار بیان کرد: آمار و ارقام نشان‌دهنده رشد صادرات و ترانزیت کالا در خراسان جنوبی است اما نباید خودشیفته بود بلکه باید نقاط ضعف را رفع کنیم.

وی متذکر شد: نباید بنشینیم تا دیگران مشکلات ما را حل کنند بلکه باید رفت و با پیگیری‌های متعدد از مسئولان کشوری مشکلات را رفع کرد.

استاندار با بیان اینکه باید نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در استان عوض شود، تصریح کرد: تا حدی نگاه‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سرمایه‌گذار نسبت به قبل تغییر کرده و تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی صورت گرفته، اما نسبت به استان‌های پیشرفته هنوز عقب هستیم.

قناعت تأکید کرد: باید از فرصت‌ها و فضای تعاملی خوبی که در دولت سیزدهم و مجلس فراهم شده، در استان بیشترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین زیرساخت‌های استان، ادامه داد: یکی از این اقدامات آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن چابهار - زاهدان - بیرجند - مشهد است که تنها در حوزه زیرساختی ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه استان خراسان جنوبی است.

استاندار گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به استان با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است و انشعابات آن در خراسان جنوبی ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که برای آن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی، شبانه‌روزی شدن مرز ماهیرود به منظور تقویت صادرات و مبادلات تجاری با کشور افغانستان و همچنین واگذاری مدیریت تعهدات ارزی به استان نیز در دست پیگیری است‌.

قناعت در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته تعداد ۱۹۹ واحد و امسال تا پایان شهریور ۲۰۵ واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی راکد یا نیمه راکد در سطح استان فعال شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از