حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

احیای واحد‌های تولیدی راکد اولویت دولت است

احیای واحد‌های تولیدی راکد اولویت دولت است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل ترک فعل لحاظ می‌شود، گفت: حضور میدانی مدیران متولی برای شناسایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های اصلی دولت است‌.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت در کارگره تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به لازم اجرا بودن مصوبات بر اهتمام ویژه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با توجه به شعار سال جاری تأکید کرد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فرمانداران باید مشکلات اقتصادی واحدهای تولید شهرستان‌ها را احصا و به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کنند و با برگزاری کارگروه استانی در شهرستان‌ها مشکلات این واحدها پیگیری و رفع شود.

وی با اشاره به لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی در واحدهای تولیدی برای احصا و شناسایی مشکلات آنان، ادامه داد: باید بهتر از گذشته شاهد حضور میدانی مدیران متولی برای شناسایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی باشیم چون این جزو اولویت‌های اصلی دولت است‌.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام اقدامات لازم به منظور حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی استان مورد تأکید است، افزود: باید همه تلاش کنیم که حداقل شرایط فعلی واحدهای تولید استان را حفظ و حمایت کنیم، هر چند این وضعیت حداقلی مدنظر ما نیست.

قناعت با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر تامین و تخصیص سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی و معدنی استان گفت: در همین راستا جلسه تخصصی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی سرمایه‌گذاران معادن و دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: هر اقدامی که به تولید کمک کند باید تسهیل شود نه اینکه مانع ایجاد کنیم و از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی، صنایع و معادن استفاده شود.

استاندار بیان کرد: اطلاعات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در راستای  به منظور احیا و تعیین تکلیف آنان باید به‌روزرسانی شود.

قناعت همچنین خواستار به‌روزرسانی اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی دارای پرونده قضایی یا در تملک بانک‌ها به منظور احیای و تعیین تکلیف  آنان شد و افزود: واحدهای تولیدی استان باید با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نسبت به ارتقای بهره‌وری و اصلاح ساختارهای خود برای افزایش تولید اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت تسهیلات از محل منابع تسهیلات تکلیفی باید به منظور احیای واحدهای راکد و نیمه‌راکد در اولویت قرار گیرد.

قناعت ادامه داد: به منظور اجرای مصوبات کارگروه، دستگاه‌های نظارتی همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به عمل آورند و عدم انجام اجرای مصوبات توسط مدیران ذیربط را در قالب ترک فعل لحاظ کنند.

به گفته وی؛ همچنین هدایت منابع داخلی استان به سمت توسعه سرمایه‌گذاری و تولید باید در دستور کار شبکه بانکی استان قرار گیرد.

قناعت عنوان کرد: سازمان مدیریت باید اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به عنوان شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار دهد و از ظرفیت هیئت خبرگان و اقتصادی بانکی به منظور تسهیل و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی استان استفاده شود.

استاندار از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواست تا به تعهدات خود در قبال اجرای مصوبات پایبند باشند و گفت: دبیرخانه کارگروه تسهیل باید ابلاغ و پیگیری مصوبات را به صورت ویژه و مستمر در دستور کار خود قرار دهند و به نسبت به ارائه گزارش عملکرد فصلی به معانت اقتصادی استانداری اقدام کند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از