حالت تاریک

سرقت در خراسان جنوبی ۱۷.۵درصد کاهش یافت

سرقت در خراسان جنوبی ۱۷.۵درصد کاهش یافت

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از کاهش ۱۷.۵ درصدی سرقت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» صادقی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۲۶ دستگاه در کشور در حوزه سرقت مسئولیت دارند و پلیس نقش ویژه‌ای در این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۴ هزار و ۹۱ فقره سرقت در استان رخ داده است افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴ هزار و ۹۶۲ فقره بوده، ۱۷.۵ درصد کاهش دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: در همه شهرستان‌ها کاهش سرقت را شاهد هستیم و ۰.۶ درصد از سرقت‌های کل کشور در خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

صادقی ادامه داد: ۶۱ درصد سرقت‌ها در شهرستان بیرجند رخ می‌دهد و طبس و قاین نیز پس از بیرجند بیشترین سرقت‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه سرقت قطعات خودرو بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۷۵ درصد سرقت‌ها مربوط به خودرو است که می‌طلبد مالکان خودرو، نسبت به ایمن سازی خودرو‌ها اقدام کنند.

صادقی افزود: از ابتدای امسال حدود هزار و ۲۰۰ سارق در خراسان جنوبی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و محکومیت آنها با دستگاه قضایی است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به توان پلیس، گشت‌ها در استان فعال هستند و پلیس در خصوص سرقت بسیار دغدغه‌مند است.

وی گفت: پارسال خراسان جنوبی جزو چهار استان برتر در کشف سرقت بوده است و امسال نیز با دغدغه در این حوزه فعال هستیم.

صادقی با اشاره بهافزایش سفرها در ایام پایانی تابستان گفت: هم استانی‌ها حتما از دزدگیر استفاده کنند، خودروی خود را در مسیر و در استراحتگاه‌ها به صورت روشن ترک نکنند و در اقامتگاه‌های رسمی استراحت کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از