حالت تاریک
به مناسبت هفته وقف؛

۱۰ سری‌جهیزیه به‌زوج‌های سادات بیرجندی اهدا شد

۱۰ سری‌جهیزیه به‌زوج‌های سادات بیرجندی اهدا شد

به مناسبت هفته وقف ۱۰ سری جهیزیه در بین سادات بیرجند از محل نیات واقفان اهدا شد.

به گزارش خاورستان،از گذشته تاکنون فرهنگ وقف در بین مردم ایران به ویژه مردم خطه کویر خراسان‌جنوبی وجود داشته است. امروز با حضور معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان و همچنین جمعی از هیات امنای امامزادگان باقریه بیرجند ۱۰ سری جهزیه در بین زوج‌های سادات اهدا شد.

حجت‌الاسلام رحیمی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی صبح چهارشنبه در این مراسم اظهارداشت: این مراسم به دلیل هفته وقف برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۳۰۰ موقوفه وجود دارد که هر کدام نیت خاص خود را دارند، تصریح کرد: نیات مختلفی که بزرگان و خیراندیشان داشته‌اند گره‌گشای نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: قدیمی ترین وقف در استان بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد که نشان ارادت و خیر اندیشی مردم خراسان جنوبی است.

رحیمی افزود: حضور زوج های جوان در کنار امامزادگان می تواند نقش موثری در زندگی های این جوانان داشته باشد.

وی با اشاره به طرح قرار دوازدهم که دوازدهم هر ماه اجرا می شود، بیان داشت: در دوازدهم مهرماه از محل کمک خیران و عواید موقوفات برنامه‌ریزی شده تا۲۱۶ بسته غذایی به ارزش ۹۴ میلیون تومان، مساعدت درمانی برای چهل نفر به ارزش ۴۰ میلیون تومان، توزیع۲۰ بسته گوشت، توزیع ۱۲۸ پک تحصیلی به ارزش ۸۸ میلیون تومان و در مجموع این کمک‌ها ۳۴۰ میلیون تومان بوده است.

حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند نیز در ادامه اظهارداشت: سری جهیزیه های اهدا شده از محل نیت وقفی بوده که در وقف نامه نوشته شده " بدهید به سادات که موجبات ازدیاد نسل را داشته باشند".

به گفته وی ارزش تقریبی این جهیزیه ها یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات مربوط به امام زمان است، خاطرنشان کرد: موقوفه از محل محمدابراهیم و امیراسماعیل بوده که برکات آن به زندگی زوج ها خواهد آمد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از